کد خبر: ۶۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 21 January 2016
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: قرارداد ساخت سیلوی غلات با سرمایه‌گذاری 75 میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد منعقد شد.
علی خدمتگزار اظهار کرد: قرارداد ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 28 هزارو 800 تن با هزینه 75 میلیارد ریال با شرکت سرمایه‌گذار توسعه تجارت ستاره پارسیان منعقد شد.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد تنها بندر پایلوت غلات در شمال کشور است، اظهار کرد: قرارداد احداث این سیلو به صورت B.O.T و به مدت 15 سال است.

مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اینکه این سیلو در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مدت زمان تعیین شده برای اتمام ساخت این سیلو، یکسال است.

خدمتگزار با اشاره به اینکه میزان واردات غلات در 10 ماه نخست سال جاری از رشد 24 درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل برخوردار بوده است، تاکید کرد: با احداث این سیلو مبادلات انواع غلات در بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه سراسری راه‌آهن رشد چشم‌گیری می‌یابد. با بهره‌برداری از این سیلوها ظرفیت نگهداری حجمی غلات در بندر امیرآباد به بیش از 400 هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، بندر امیرآباد با قرار گرفتن در مسیر بین المللی کریدرو شمال – جنوب و دارای اراضی وسیع پشتیبانی قابل افزایش تا 2120 هکتار از بنادر استراتژیک‌ شمال کشور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: