کد خبر: ۶۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 17 January 2016
بيمه مركزي اعلام كرد
از ابتداي سال جاري تاكنون مبلغ ۱.۲۶۵.۸۱۱.۹۰۰ ريال به زيانديدگان بيمه حوادث برق خانگي (شهر و روستا)خسارت پرداخت شده است.
 بانکداری ایرانی –   از ابتداي سال جاري تاكنون مبلغ ۱.۲۶۵.۸۱۱.۹۰۰ ريال به زيانديدگان بيمه حوادث برق خانگي (شهر و روستا)خسارت پرداخت شده است.

بر اساس قراردادي كه در اجراي «تبصره ۱۴- ب» قانون بودجه سال ۱۳۹۴، از ابتداي سال ۱۳۹۴ توسط يكي از شركت‌هاي بيمه با شركت توانير منعقد شده است، بالغ بر ۲۵ ميليون مشترك خانگي تحت پوشش بيمه قرار گرفته اند. 

بر اساس اين گزارش، عملكرد هشت ماهه اين قرارداد تا اواخر آبان سال جاري حاكي از آن است كه تعداد ۳.۹۹۸ فقره پرونده خسارت‌ جاني و مالي وارده براي مشتركان برق خانگي، ساكنان و اشخاص ثالث در عرصه و يا اعيان مشترك يا اختصاصي و مشاعات ساختمان‌ها و واحدهاي مسكوني ناشي از استفاده از انشعاب برق تشكيل شده و خسارت۴۳۰ فقره پرونده به مبلغ ۱.۲۶۵.۸۱۱.۹۰۰ ريال پرداخت شده و تعداد ۳۰۷۰ فقره پرونده خسارت آماده پرداخت است. 

شايان ذكر است سقف تعهد شركت براي خسارت‌هاي عرصه و اعيان ملك مسكوني و مشاعات در هر حادثه شامل موارد زير است كه به ذينفع پرداخت مي شود:

۱- حداكثر تعهد شركت بيمه بابت جبران خسارت به لوازم خانگي و تجهيزات ۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال.
۲- حداكثر تعهد شركت بيمه بابت جبران خسارت آتش سوزي ناشي از برق ۱۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ريال.
۳- حداكثر تعهد شركت بيمه براي جبران هزينه هاي پزشكي ۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال.
۴- غرامت فوت هر نفر در هر حادثه ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال.
۵- غرامت نقص عضو براي هر نفر در هر حادثه ۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال.

گفتني است طبق قانون بودجه از هر مشترك برق خانگي شهري و روستايي به ترتيب هر دو ماه ۵۰۰ ريال حق بيمه كسر و بابت قرارداد مذكور به شركت بيمه طرف قرارداد پرداخت مي‌شود. 

زيانديدگان ناشي از حوادث برق مي‌توانند جهت ثبت، رسيدگي و دريافت خسارت به سامانه خسارات حوادث ناشي از برق مشتركين خانگي به آدرس http://Tavanir.parsianinsurance.com مراجعه نمايند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: