کد خبر: ۶۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۴ - 16 January 2016
دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمانشاه از مردم خواست تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف پزشکی در مطب‌های خصوصی و دولتی، حتما طرح شکایت کرده و تخلفات در این زمینه را گزارش دهند.
دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمانشاه از مردم خواست تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف پزشکی در مطب‌های خصوصی و دولتی، حتما طرح شکایت کرده و تخلفات در این زمینه را گزارش دهند.

دکتر امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تیم بازرسی مشترک با حضور نمایندگانی از بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان از مطب‌های خصوصی و دولتی بازدید می‌کنند، گفت: تقریبا هر هفته مطب‌های پزشکان یک رشته تخصصی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس هفته گذشته از مطب‌ متخصصین زنان و زایمان بازدید شد که در پی آن تخلف سه متخصص زنان و زایمان محرز شد و هم اکنون پرونده تخلف آنها در نظام پزشکی مفتوح و در حال رسیدگی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، در بخش خصوصی هر پزشک عمومی 15 دقیقه، پزشک متخصص 20 دقیقه، پزشک فوق تخصص 25 دقیقه و هر روانپزشک باید 30 دقیقه را به ویزیت هر بیمار اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: این زمان در بخش دولتی کمتر بوده و برای هر پزشک متخصص و فوق تخصص در هر ساعت ویزیت هشت بیمار و برای هر روانپزشک در هر ساعت ویزیت شش بیمار به عنوان زمان استاندارد در نظر گرفته شده است.

قادری اظهار کرد: عدم رعایت زمان استاندارد ویزیت و نیز انجام ویزیت‌های گروهی تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود و در بازرسی‌ها نیز این موارد بیش از همه مورد توجه بازرسان است.

این مسئول با اشاره به کمبود پزشکان فوق تخصص در استان اظهار کرد: به طور معمول این پزشکان در بازرسی‌ها استثنا می‌شوند، زیرا با توجه به کمبود پزشک فوق تخصص، در صورت رعایت زمان استاندار ویزیت، بیمار باید در صف‌های چند ماهه برای ویزیت بماند و یا پزشک باید مجبور شود تا ساعت سه تا چهار بامداد بیمار ویزیت کند.

قادری اظهار کرد: بر همین اساس این پزشکان از این قوانین مستثنی شده و بیشتر روی صحبت ما با پزشکان متخصص است، بویژه رشته‌های تخصصی که تعداد پزشکان آن در استان زیاد است از جمله متخصص زنان و زایمان.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه احراز تخلف بدون وجود گزارشات مردمی دشوار است، گفت: مردم خود باید در این زمینه همکاری کرده و در صورت مشاهده تخلف هر پزشک حتما آن را گزارش دهند.

قادری اظهار کرد: در همین راستا مردم می‌توانند شکایات خود را به صورت حضوری با مراجعه به سازمانهای بیمه سلامت، نظام پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی در میان گذاشته و یا شکایت خود را از طریق سامانه 1690 اعلام کرده و یا با شماره تلفن 37245667- 0833تماس بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: