کد خبر: ۵۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 08 December 2015
با اعلام وضعیت هشدار قرمز در پایتخت چین، مدارس این شهر به دلیل آلودگی هوا تعطیل و ساخت و سازها متوقف شد.
با اعلام وضعیت هشدار قرمز در پایتخت چین، مدارس این شهر به دلیل آلودگی هوا تعطیل و ساخت و سازها متوقف شد.

به گزارش ایسنا، این هشدار که نشان‌دهنده وخیم‌ترین وضعیت آلودگی هوا است اواخر روز گذشته (دوشنبه) در پکن اعلام شد و تا اواسط روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

با اعلام هشدار قرمز در پکن محدودیت استفاده از خودروها اعمال شده و از برخی کارخانجات درخواست شده تا فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورند. این وضعیت در حالی رخ داده که چین به عنوان یکی از آلوده کننده ترین کشورهای جهان در نشست کاهش انتشار گاز کربن در پاریس شرکت داشته است.

این اولین بار است که چین طبق سیستم هشدار چهار لایه، وضعیت هشدار قرمز را اعلام کرده است. با اعلام وضعیت هشدار قرمز در پکن مرکز کنترل آلودگی هوای سفارت آمریکا در این شهر با انتشار گزارشی غلظت ذرات معلق را 291 میکروگرم در هر مترمکعب اعلام کرد. هرچند سطح ذرات مسموم کننده در مناطق حومه‌ای این شهر چند برابر این رقم بوده است.

سازمان جهانی بهداشت WHO اعلام کرده است وجود 25 میکروگرم ذرات معلق در هر مترمکعب حداکثر سطح ایمن برای سلامت است.

سیستم‌های گرمایشی و صنایع زغال سنگ همچنین دود خودروها و گرد و خاک ناشی از کارگاه‌های ساخت و ساز به افزایش سطح آلودگی در پکن دامن زده‌ است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کیفیت هوای چین قسمت مهمی از تلاش‌های شرکت‌کنندگان در اجلاس جوی پاریس برای دستیابی به توافق جهانی جدید است.

بنابر این گزارش، مذاکره‌کنندگان این کشور در نشست پاریس به تداوم سرمایه گذاری‌ها در حوزه منابع تجدیدپذیر انرژی به منظور کاهش مصرف زغال سنگ به خصوص در مناطق شهری تاکید کرده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: