کد خبر: ۵۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 21 October 2015
ولاديمير پوتين به منظور ارزيابي توانايي‌هاي اينترنتي كشور در شرايط قطع شدن از شبکه جهاني دستور آزمايش‌ها را صادر کرده است.
محققان آمریکایی ادعا می‌کنند که روس‌ها آزمایش‌های جدیدی را در فضای اینترنت، انجام داده‌اند. بنا به ادعای آنها، روسیه به دنبال بررسی قطع اینترنت جهانی در داخل کشور و اتکا به زیرساخت‌های داخلی است.

خبرگزاری فاکس نیوز آمریکا در خبری آورده است متخصصان ارشد آمریکایی، بر این باورند که آزمايش‌هاي انجام شده در راستاي قطع سراسري جريان اطلاعات در روسيه انجام شده‌اند.
البته مقامات روسيه انجام چنين آزمايشي را انكار كرده‌اند. با اين‌ همه مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند كه در ماه جولاي گذشته آزمايش‌هاي مشابهي انجام گرفته است و‌ در اين آزمايش وزارت دفاع و وزارت كشور روسيه با همكاري يك اپراتور تلفن همراه، بقاي اينترنتي ملي متشكل از نام‌هاي دامنه روسي را در شرايط انزوا از اينترنت جهاني مورد بررسي قرار دادند.

فاکس نیوز در ادامه گفت: ولاديمير پوتين به منظور ارزيابي توانايي‌هاي اينترنتي كشور در شرايط قطع شدن از شبکه جهاني دستور آزمايش‌ها را صادر کرده است.
آزمايش‌هايي كه به ايجاد زيرساخت‌هاي پشتيبان براي اطمينان از حفظ عملكرد اينترنت پس از قطعي از شبكه جهاني منجر شده‌است.

با توجه به تشدید درگیری‌ها بین روسیه و غرب، انجام دادن چنین آزمایش‌هایی توسط هر دو کشور، دور از ذهن نیست، چرا که با ورود نبردهای سایبری به فضای جنگ‌های امروزی، اینترنت می‌تواند به عنوان پاشنه آشیل زیرساخت‌های یک کشور، مورد سوءاستفاده طرف مقابل قرار بگیرد. 

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: