کد خبر: ۵۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 10 October 2015
  بانکداری ایرانی – سرویس بورس ؛در معاملات امروز شنبه 18 مهر ماه 94 در بازار برق بورس انرژی 4,077 مگاوات برق به ارزش 29 میلیارد و 453 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش 10 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه؛ میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) روند نزولی خود را حفظ و در معاملات امروز کاهش یک درصدی را به ثبت رساند.

براساس شاخص میانگین وزنی قیمت، قیمت روند نزولی خود را حفظ کرده و به 340 هزار ریال نزدیک شده است.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، دو روند متفاوت در بازار مشهود بود؛ روند کاهشی در قیمت ها که مربوط به چهار سررسید انتهایی دوره بود که بیشترین حجم معاملات نیز مربوط به این سررسیدها می شد و روندی نسبتاً صعودی که سررسیدهای مهر ماه و اوایل آبان ماه را شامل می-شد. با توجه به شرایط بازار در روزهای اخیر به نظر می رسد هرچند نیروگاه ها حجم بالایی برای عرضه دارند اما در این بازه زمانی دیگر تمایلی برای کاهش قیمت نداشته و همانطور که مشاهده می شود در روزهای اخیر حداقل قیمت در محدوده 335 هزار ریال بوده است که البته خریداران نیز تقاضای خوبی در این محدوده قیمت داشته اند که مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شده است.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: