کد خبر: ۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - 05 September 2015
سازمان تامین اجتماعی در صدد بیمه کردن افرادی است که شغلشان قالی‌بافی است و باید بیمه شوند و افرادی هم که مستحق بیمه نیستند، بیمه‌شان قطع شود.
 مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان از بیمه شدن ۱۵ هزار قالی‌باف در استان زنجان خبر داد.
مسعود علیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، از بیمه شدن ۱۵ هزار قالی‌باف در استان زنجان خبر داد و افزود: از سال گذشته که نظارت از دارهای قالی‌ در زنجان شروع شده، بیمه پنج هزار نفر که مستحق بیمه نبودند قطع شده است.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در صدد بیمه کردن افرادی است که شغلشان قالی‌بافی است و باید بیمه شوند و افرادی هم که مستحق بیمه نیستند، بیمه‌شان قطع شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان بر نظارت جدی از دارهای قالی‌ در استان اشاره کرد و یادآور شد: ما نظارت خود از دارهای قالی را به جد پیگیری می‌کنیم و افرادی هم که شغلشان چیزی دیگری است ولی از بیمه استفاده می‌کنند را از لیست بیمه حذف خواهیم کرد.

علیاری تاکید کرد: تا آخر مهرماه سال‌جاری نظارت و پایش از دارهای قالی به اتمام می‌رسد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و ماموریت اصلی آن تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: براساس اینکه این سازمان یک سازمان غیردولتی عمومی است که بخش عمده مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تامین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست، بنابراین دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند با هیچ‌یک از سازمان‌ها و موسسات دولتی یا غیردولتی ادغام شود.

علیاری افزود: استان زنجان هفت شعبه دائم تامین اجتماعی دارد و چهار شعبه اقماری، همچنین یک شعبه کارگزاری نیز در استان فعالیت می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: