کد خبر: ۴۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 30 August 2015
در حوزه تدوین استانداردهای ملی تاکنون 27 هزار استاندارد ملی منتشر شده و با برنامه جدید سرعت بخشیدن به فرایند تدوین استانداردهای ملی ، سالانه بیش از 3500 استاندارد ملی منتشر می شود.
علی اباذری در حاشیه نشست کمیته بین المللی تدوین استانداردهای انرژی با حضور نمایندگانی از کره ، ژاپن ، چین ، فرانسه و انگلیس افزود: در حوزه تدوین استانداردهای ملی تاکنون 27 هزار استاندارد ملی منتشر شده  و با برنامه جدید سرعت بخشیدن به فرایند تدوین استانداردهای ملی ، سالانه بیش از 3500 استاندارد ملی منتشر می شود.

وی با بیان اینکه 15 هزار نفر عضو کمیته های ملی تدوین استانداردهای ملی در کشور هستند گفت : تاکنون 216 کمیته فنی متناظر با حضور بیش از 6500 کارشناس خبره در امر مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی با ما همکاری می کنند .

اباذری افزود: ایران در 782 کمیته فنی و فرعی سازمان های بین المللی " ایزو ، ای ایی سی ، او ای ام ال ، کدکس " عضویت دارد و مسئولیت اداره 5 دبیرخانه کمیته فنی و فرعی بین المللی برعهده ایران است.

وی با اشاره به تصویب 25 پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی در سال گذشته گفت: در دو سال اخیر و با رویکرد نتیجه گرا شدن فعالیت ها در حفظ منافع ملی ، درج واژگان فارسی در چندین استاندارد بین المللی انجام شد و با حضور موثر در اجلاسیه های بین المللی شاهد ارتقاء مشارکت ایران در اغلب فعالیت های بین المللی بودیم که منجر به ارتقا رتبه جمهوری اسلامی ایران از 31 به 27 در سازمان ایزو شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: