کد خبر: ۴۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 05 August 2015
ورود شرکت هاي بيمه گر خارجي ممکن است توان رقابت را از برخي شرکت هاي داخلي بگيرد، اما در بلند مدت اين صنعت بيمه است که به سمت حرفه اي بودن حرکت خواهد کرد.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛  لغو تحريم ها و در پي آن ورود شرکت هاي بيمه خارجي بر صنعت بيمه کشور در بلند مدت تأثيرات مثبتي خواهد داشت.

عسگر معزي مدير بيمه هاي باربري بيمه نوين با اعلام اين مطلب گفت: تجربه برخي از صنايع در ايران به خوبي نشان داده است انحصار هرگز نتوانست ما را به استانداردهاي بين المللي نزديک و با آن همگام کند.

 هر چند در کوتاه مدت ورود شرکت هاي بيمه گر خارجي ممکن است توان رقابت را از برخي شرکت هاي داخلي بگيرد، اما در بلند مدت اين صنعت بيمه است که با ورود شرکت هاي بين المللي در يک محيط رقابتي براي ارتقاي شاخص هاي فني و کيفيت خدمات خود تلاش خواهد نمود و در نهايت بازار بيمه کشور به سمت حرفه اي بودن حرکت خواهد کرد.

وي ادامه داد: با ادامه اين روند ديگر شاهد اين نخواهيم بود که اشخاص و يا بنگاه هاي مالي صرفاً با اتکا به سرمايه، بدون داشتن دانش و تخصص حرفه اي به فکر تأسيس شرکت بيمه بيافتند. 

سرمايه گذاران در صورت انتخاب صنعت بيمه به عنوان حوزه سرمايه گذاري مجبور به استفاده از افراد متخصص براي اداره شرکت ها و مؤسسات خود خواهند بود چرا که صنعت بيمه در صورت رقابتي شدن، جايي براي اين تفکرات غير حرفه اي نخواهد داشت.

 ورود و فعاليت شرکت هاي بيمه بين المللي در طولاني مدت مي تواند زمينه ورود شرکت هاي بيمه ايراني به بازارهاي بين المللي را نيز فراهم نمايد. البته اين امر مستلزم مهيا نمودن زمينه رقابت واقعي براي بيمه گران خارجي و عدم دخالت دولت در عمليات بيمه گري کشور است. 

معزي در ادامه با اشاره به برخي مزاياي فني لغو تحريم هاي بيمه اي افزود: از لحاظ فني ورود و همکاري شرکت هاي اتکايي خارجي توأم با انتقال دانش فني و تجربه بازار هاي بين المللي خواهد بود. با توجه به چالش هاي رقابتي بين شرکت هاي داخلي، ورود بيمه گران اتکائي خارجي خصوصاً براي شرکت هاي کوچک فرصت پذيرش ريسک هاي بزرگ و رقابت با بيمه گران شناخته شده را فراهم مي کند.

وي امکان انتقال ريسک به خارج از کشور را به عنوان يکي از مهم ترين مزيّت هاي همکاري بيمه گران اتکائي خارجي نام برد و خاطر نشان کرد: عمليات بيمه اتکائي يکي از مکانيزم هاي مناسب انتقال ريسک و توزيع جهاني آن است و برخلاف تصور برخي نگهداري تمام ريسک در داخل کشور به معناي خودکفايي صنعت بيمه و مطلوب نخواهد بود و انتقال برخي ريسک هاي داخلي با توجه به رتبه ايران در بين کشورهاي حادثه خيز جهان عملي منطقي و حرفه اي است که بايد آن را مغتنم دانست.

قدرت گرفتن مشتريان و انتخاب ريسک
مدير بيمه هاي باربري بيمه نوين همچنين درخصوص وضعيت بيمه هاي باربري در شرايط پس از تحريم افزود: رفع تحريم ها از دو جهت بر رشته بيمه هاي باربري مي تواند تاثير مثبت داشته باشد؛ اولاً با توجه به افزايش مبادلات اقتصادي و صادرات و واردات کالا حجم پرتفوي در اين رشته با افزايش روبرو خواهد بود. دوم در شرايط غير تحريم صادرکننده و وارد کننده بازارهاي بيشتري را براي انتخاب پيش رو دارند و اين امر به مشتريان قدرت انتخاب بيشتري مي دهد که سراغ بازارهاي مناسب با خدمات مطلوب تر بروند و در نهايت اين کاهش ريسک به نفع بيمه گذار، بيمه گر و صنعت بيمه خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: