کد خبر: ۴۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 02 August 2015
کشور چین برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی 2022 بودجه‌ای 3 میلیارد و 900 میلیون دلاری در نظر گرفته تا بتواند بهترین میزبانی تاریخ رویدادهای زمستانی را بر عهده بگیرد.
 شهر پکن در حالی میزبانی بازی‌های المپیک 2022 زمستانی را بر عهده گرفته که به واسطه این میزبانی توانسته نخستین شهری شود که میزبانی المپیک‌های تابستانی و زمستانی را بر عهده می‌گیرد.

پایتخت پرجمعیت‌ترین کشور جهان در سال 2008 میزبانی موفقی را در بازی‌های المپیک تابستانی بر عهده گرفت و یکی از پر هزینه‌ترین رویدادهای ورزشی جهان را به نام خود ثبت کرد تا بدین وسیله شانس بیشتری برای کسب میزبانی المپیک زمستانی 2022 در مقایسه با رقیب خود یعنی آلماتی قزاقستان داشته باشد.
حالا چین به واسطه میزبانی‌های موفق خود در رقابت‌های مختلف بین‌المللی، این بار میزبانی بزرگترین رویداد ورزش‌های زمستانی جهان را بدست آورده است.

گرچه اعطای این میزبانی به پکن همراه با حرف و حدیث‌های بسیاری بود، ولی در نهایت این شهر باید در المپیک 2022 میزبان بزرگترین رویداد ورزشی زمستانی جهان شود. دمای هوا در شهر پکن و احتمال کمبود برف یکی از مهم‌ترین انتقاداتی بود که به میزبانی این شهر اعلام شده بود.
مخالفان میزبانی چین معتقد بودند که آلماتی قزاقستان شرایط مناسب‌تری برای میزبانی المپیک زمستانی دارد و اعطای میزبانی المپیک 2022 می‌توانست انگیزه‌ بیشتری به قزاق‌ها برای فعالیت‌های ورزشی دهد.

اما در پاسخ به این انتقادات مسولان ورزش چین اعلام کرده بودند که آنها از ابزار‌های لازم برای ساخت برف برخوردار هستند و جای هیچ نگرانی برای داشتن برف به اندازه کافی در طول برگزاری این رقابت‌ها وجود ندارد.

مسئولان 
 ورزشی کشور چین گفته بودند: در نقاط مختلف جهان در تمامی فصول مختلف سال، برف به اندازه کافی وجود ندارد ولی ما از توانایی مناسب و البته آب کافی برای تولید برف برخوردار هستیم.
"شی جین پینگ" رییس جمهور کشور چین هم در مورد میزبانی کشورش در المپیک 2022 نیز گفته بود که چین بهترین و بزرگترین میزبانی رویدادهای زمستانی جهان را در سال 2022 برگزار خواهد کرد.

این شهر با 21 میلیون و 150 هزار نفر جمعیت سومین شهر بزرگ جهان است و با تجربه موفق المپیک 2008 ، حالا می‌خواهد بهترین میزبانی را در المپیک 2022 داشته باشد.
آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات شهر پکن در راه میزبانی المپیک 2022 است که با در نظر گرفتن اقدامات این کشور برای بهبود کیفیت هوا در المپیک 2008 می‌توان امیدوار بود که برای میزبانی المپیک زمستانی 2022 نیز پکن با مشکلی در این زمینه روبرو نشود.

نکته قابل توجه این است که حالا بعد از میزبانی پکن، شهر سوچی در روسیه نیز امیدوار است تا بتواند میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی 2024 را بدست بیاورد و به دومین شهری مبدل شود که میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی را بر عهده گرفته است.
شهر پکن در صد و بیست و هشتمین اجلاس کمیته جهانی المپیک با 44 رای در مقابل 40 آلماتی توانست میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی را بدست آورد.

کشور چین برای میزبانی بازی‌های المپیک 2022 زمستانی بودجه‌ای 3 میلیارد و 900 میلیون دلاری را در نظر گرفته است که یک میلیارد و 980 میلیون دلار آن برای برگزاری و یک میلیارد و 920 میلیون دلار آن صرف زیر ساخت‌ها می‌شود.
چین هم‌چنین قرار است یک ترن با سرعت 173 کیلومتر بر ساعت برای برقراری ارتباط بین ژانگ جیاکو که دهکده برگزاری این بازی‌هاست با کوه‌های برگزار کننده مسابقات احداث کند.

چینی‌ها 12 ورزشگاه را برای برگزاری بازی‌های المپیک 2022 در نظر گرفته‌اند که نیمی از آنها از بازی‌های المپیک 2008 باقی مانده است.
میزان بارش در کوه‌های میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در حدود 13.5 سانتی‌متر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: