کد خبر: ۴۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 01 August 2015
معاون توسعه‌ صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: قدرت صنعتی در گیلان ریشه تاریخی دارد و باید این استان به دوران طلایی صنعت بر گردد.
رمضانعلی صادق زاده  گفت: در حال حاضر اشتغال جزء معضلات اصلی گیلان است.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و گردشگری می‌تواند بیش از میزان امروز باشد و لازم است در این بخش برای جذب سرمایه‌داران گیلانی مقیم خارج از کشور تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی خاطر‌نشان کرد: قابلیت‌های صنعتی گیلان ریشه تاریخی دارد، زیرا در گذشته‌ای نه چندان دور این استان جزء استان‌های قطب صنعتی کشور محسوب می‌شد، بنابراین توجه مضاعف می‌تواند دوران طلایی صنعت را به گیلان باز‌گرداند.
معاون توسعه‌ صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: استقرار صنایع مادر، نظیر پتروشیمی و حوزه نفت و گاز ارزش افزوده بالایی دارد و ‌باید در گیلان برای استقرار و راه‌اندازی این صنایع که اشتغالزایی زیادی به همراه دارند، تلاش شود.

وی گفت: می‌توان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی هماهنگ با طبیعت در گیلان ایجاد کرد و برای جذب سرمایه‌گذار لازم است تا بروکراسی‌های اداری تسهیل شود.
دکتر صادق زاده با اشاره به موفقیت‌های دولت از نتایج مذاکرات ‌خاطر‌نشان کرد: از این پس شاهد تحولات خوبی در جهت رونق اقتصادی کشور خواهیم بود.

وی در خصوص مخالفت برخی از افراد در کشور برای مذاکره با گروه 5+1 تاکید کرد: دستاورد‌های این مذاکرات همانند پذیرش قطعنامه 598 پس از جنگ تحمیلی است، همانطور که در همان زمان برخی‌ها با پذیرش این قطعنامه مخالف بودند، اما با پیروی از ولایت فقیه امروز نتایج مثبت این پذیرش را دریافته‌اند، پس از گذشت زمان لازم این افراد مخالف شاهد نتایج موفقیت مردان سیاست خارجی خواهند شد.

دکتر صادق زاده با بیان اینکه گیلان باید در بخش گردشگری که در همه ایام سال مسافران زیاد به این استان می‌آیند نیز اقدامات ویژه‌ای انجام دهد، افزود: مدیران استان باید برای لحظه به لحظه اسکان گردشگران و گذراندن اوقات فراغت خوب مسافرین برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه به ارتقای حفظ محیط زیست استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از اعتبارات ملی و بین المللی می‌توان برای حل معضلات زباله و پسماند، همچنین احیای رودخانه‌های رشت و تالاب انزلی استفاده کرد.

وی گفت: تالاب انزلی جزء آثار بین‌المللی و کم نظیر دنیا‌ست که باید آن را به همه جهان معرفی کرد.
برچسب ها: گیلان ، بندر انزلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: