کد خبر: ۴۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - 30 July 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بیشترین موارد مسائل و مشکلاتی همچون وقوع آتش و آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، چرای دام و تصرفات در فصل تابستان به عنوان گرم‌ترین فصل سال صورت می‌گیرد.
یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران، افزود: روز 15 اسفند به عنوان روز درختکاری، فرصتی مناسب جهت گفتمان درباره منابع طبیعی و توسعه فضای سبز و درختکاری، همچنین تمرکز بر حفاظت از منابع طبیعی است.

وی افزود: با این‌حال، بهترین زمان برای پرداختن به موضوع حفاظت از جنگل و منابع طبیعی، فصل تابستان و اوج گرماست چراکه مسئله آتش و آتش‌سوزی، چرای دام و تصرفات بیشتر در این فصل صورت می‌گیرد. بر این اساس روز هشتم مردادماه تحت عنوان روز جنگل نامگذاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مناسبت باعث شده طی یک برنامه‌ی مشترک به مباحث فرهنگی و ارائه آمار و ارقام علمی، گزارشات و بررسی مسائل و مشکلات پرداخته شود.

یوسفی با اشاره به مانور مشترک اطفای حریق که روز گذشته انجام شد، افزود: این مانور تمرینی جهت آمادگی برای اطفای حریق در شرایط واقعی است. طی اجرای این مانور، وخامت آتش‌سوزی و صدماتی که به عرصه محیط زیست وارد می‌کند به دوستداران محیط زیست، اصحاب رسانه و دستگاه‌های دولتی اطلاع‌رسانی می‌شود. /ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: