کد خبر: ۴۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 17 June 2015
در این مراسم که با حضور مدیران و کارکنان بانک برگزار شد ضمن برپایی زیارت عاشورا با مداحی حاج حسن عباسیان یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به خصوص 175 غواص شهید که بعد از 23 سال به وطن بازگشتند گرامی داشته شد.
مراسم بزرگداشت یاد و خاطره 175 غواص شهید با حضور راوی عملیات کربلای 4 در بانک دی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیران و کارکنان بانک برگزار شد ضمن برپایی زیارت عاشورا با مداحی حاج حسن عباسیان یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به خصوص 175 غواص شهید که بعد از 23 سال به وطن بازگشتند گرامی داشته شد.

احمدی ـ راوی عملیات کربلای 4 ـ با حضور در این مراسم ضمن تشریح رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های غواصان شهید به بیان خاطرات خود از این عملیات پرداخت.

وی گفت: برای انجام این عملیات که در سال‌های پایانی جنگ طرح‌ریزی شده بود تجهیزات و نیروهای مناسبی تدارک دیده بودیم اما به دلیل لو رفتن عملیات و ارائه اطلاعات آن از سوی ابرقدرت‌ها به رژیم بعث به نتایج قابل پیش‌بینی دست نیافت.

احمدی افزود: عملیات کربلای چهار به دلیل اینکه در منطقه آبی برگزار می‌شد نیازمند نیروهای توانمند با قابلیت‌های خاص از جمله غواصی بود به همین منظور بیش از چهار ماه نیروها در یک منطقه آبی آموزش داده شدند. البته این رزمنده‌ها علاوه بر توانایی‌های جسمانی همه افراد باهوش و معتقدی بودند که اکنون همه به توانایی آنها پی برده‌اند.

او وجود جوانان کم سن و سال اما توانمند و با ایمان در گروه‌های غواصی را از ویژگی‌های برجسته عملیات دانست و گفت: در زمان عملیات به عینه می‌شد اعتقاد بالا و وفاداری آنها به سرزمین و انقلاب را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه این عملیات با وجود دستاوردهای اندکی که در ظاهر داشت اما بازگشت یادگاران آن نشان داد که عملیات کربلای چهار در تاریخ ثبت شده است، اظهار کرد: پیام بازگشت 175 شهید دست بسته این است که آنان هیچ گاه تن به ذلت نداده و با افتخار در راه کشورشان جان داده‌اند.

به گفته وی شهدا نیازمند گریه ما نیستند آنها از بچه‌های ناب جنگ بودند و امروز بازگشتند تا به ما بگویند این سرزمین چگونه در مقابل بعثی‌ها و استکبار مسلح ایستادگی کرده و چشم به آینده دارد.

راوی عملیات کربلای چهار با تاکید بر اینکه اگر آن رشادت‌ها و مقاومت‌ها نبود سرنوشت انقلاب هم معلوم نبود، اظهار کرد: امروز ایران با وجود این شهدا به برند و الگویی در دنیا تبدیل شده و با یاری مردم و رهبری قدرتمند در منطقه و دنیا وزنه‌ای قابل اتکاست.

 بر اساس این گزارش چندی پیش در تفحص‌هایی که در خاک عراق صورت گرفت پیکر پاک 175 غواص شهید که دست‌های آنها بسته و به صورت جمعی دفن شده بودند، کشف شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: