مراحل احداث عرشه تقاطع غیرهم سطح منطقه به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشورکه عملیات اجرایی آن از سال 1388 آغاز شده،با توجه به سیاستهای این سازمان در خصوص فعالسازی پروژه های عمرانی با تلاش و همت مضاعف در دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و این سازمان پروژه مزبور را مزین به نام شهید گرانقدر "سرلشگر سید موسی نامجوی" اولین وزیر گیلانی و وزیردفاع جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرده است.
طرح احداث تقاطع غیرهمسطح منطقه آزاد انزلی که از سال 1388 شروع و ظرف مدت 5 سال تنها حدود 35درصد پیشرفت فیزیكی داشته و روند ساخت آن از سال 91 با وقفه و بلا تكلیفی مواجه گردیده بود؛ از آبانماه سال 92 پس از استقرار تیم مدیریتی جدید و فعالسازی پروژه های راكد ضمن تسریع در روند احداث مسیر مستقیم این پروژه ،در كمتر از 19 ماه پیشرفت فیزیكی عرشه آن به 100 درصد رسیده و آماده بهره برداری است.
گفتنی است عرشه تقاطع غیر همسطح شهید نامجوی از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار می گیرد و بصورت روگذر و شبدری کامل بوده كه طول شاخه اصلی تقاطع از ابتدای محل فراز تا انتهای محل فرود در حدود 1100 متر در دو باند شمالی و جنوبی می باشد این تقاطع جهت تامین کلیه مسیرهای حرکتی گردشی و تغییر مسیرها و نیز یک زیرگذر به طول 600 متر، جهت اتصال مسیر رشت - انزلی به مجتمع بندری کاسپین و به منظور توزیع متوازن بار ترافیكی بندر مذكور طراحی شده است. همچنین دسترسی مسیر راه آهن به محل اسکله و درنهایت اتصال منطقه به کمربندی امام زاده هاشم نیز از مسیر زیر پل صورت می گیرد.
این تقاطع غیر همسطح به عنوان حلقه تکمیل کننده محور چهار خطه شهید فاتحی در محل اتصال با مجتمع بندری کاسپین از اهمیت ویژه ای در جهت کنترل و هدایت ترافیک ورودی و خروجی به منطقه آزاد انزلی برخوردار می باشد و نامگذاری این تقاطع به نام «شهید سید موسی نامجوی»، به منظور ادای احترام به جایگاه رفیع این شهید سرافراز گیلانی است.