کد خبر: ۴۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 14 June 2015
رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با تاکید بر اراده جدی بانک مرکزی بر ساماندهی موسسه های غیرمجاز مالی گفت : برای ساماندهی این موسسه ها اراده سه قوه نیاز است.
رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با تاکید بر اراده جدی بانک مرکزی بر ساماندهی موسسه های غیرمجاز مالی گفت : برای ساماندهی این موسسه ها اراده سه قوه نیاز است.

عبدالناصر همتی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در این زمینه مسئولیت به عهده همه است و اینکه همه مسولان بر ساماندهی موسسه های مالی غیرمجاز تاکید می کنند نشان می دهد موضوع بسیار مهم است.


رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت : بانک مرکزی موضوع ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را به طور جدی دنبال می کند اما موسسه ها قدرتشان زیاد است و موفقیت در این زمینه  قدرت  فرا بانک مرکزی می خواهد.


همتی با اشاره به ابعاد سیاسی ، امنیتی و اجتماعی برخورد با موسسه های غیرمجاز مالی و اعتباری گفت: ساماندهی این موسسه ها به راحتی شدنی نیست اما با توجه به ماده واحده ای که اخیرا مجلس درباره ساماندهی موسسه های غیرمجاز تصویب کرد امید است انضباط بیشتری بر بازار پولی کشور حاکم شود.


مدیرعامل بانک ملی در ادامه از کاهش معوقات این بانک در سال 93 خبرداد و گفت :‌ مطالبات معوق این بانک تا شهریور 93 رقم 14 هزار میلیارد تومان بود که 6 هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف و 3300 میلیارد تومان هم وصول شد.


همتی افزود: نسبت معوقات به تسهیلات در بانک ملی در سال گذشته به زیر 10 درصد رسید که اتفاق مهمی محسوب می شود و امیدوار هستیم این روند در سال94 هم ادامه یابد.


وی تداوم حل مطالبات معوق و کمک جدی به تولید را از اولویت های اصلی بانک ملی بیان کرد و گفت : همه طرح هایی که باکمک بانک ملی تامین مالی شده و نیمه کاره مانده است باید کامل شود.

مدیرعامل بانک ملی گفت :‌ تلاش می کنیم امسال سرمایه در گردش مورد نیاز را در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.


همتی افزود :‌ بانک ملی باداشتن گسترده ترین شبکه بانکی خارج کشور خود را برای دوره پسا تحریم آماده می کند تا فعالیت های ارزی و بین المللی بانک افزایش یابد.


مدیرعامل بانک ملی توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر اولویت های این بانک اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: