کد خبر: ۴۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 09 June 2015
با تصویب هیأت مدیره پست بانک ایران، نرخ حق الوکاله سپرده های این بانک در سال 94 معادل 2/5 درصد تعیین شد.

با تصویب هیأت مدیره پست بانک ایران، نرخ حق الوکاله سپرده های این بانک در سال 94 معادل 2/5 درصد تعیین شد.

 هیأت مدیره این بانک با استناد به ضوابط سیاستی- نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی مصوبه‌ای نرخ حق‌الوکاله بکار‌گیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار برای سال 94 را معادل 2/5 درصد تعیین کرد.

بنابراین گزارش: سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت یکساله عادی این بانک 20 درصد و بازخرید آن تا قبل از یک ماه بدون سود، از یک‌ماه تا سه ماه 10 درصد، از سه ماه تا شش ماه 14درصد، از شش ماه تا نه ماه 18 درصد و از نه ماه تا یک سال نیز 20 درصد می‌باشد.

این گزارش می افزاید: سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت یکساله ستاره دنباله‌دار این بانک20 درصد و بازخرید آن تا قبل از یک ماه بدون سود، از یک ماه تا شش‌ماه 19درصد و از شش ماه تا قبل از یکسال 19/5درصد است. همچنین سود علی‌الحساب سپرده ارمغان این بانک 18 درصد، سود علی‌الحساب سپرده کودک و نوجوان 15درصد و سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی نیز 10درصد می‌باشد.

گفتنی است: حق‌الوکاله مبلغی است که بانک ها در چارچوب بانکداری اسلامی و بدون ربا در قبال به‌کارگیری منابع سپرده‌گذاران از آنان دریافت می‌کنند و درصورتی که درآمدهای ناشی از بکارگیری سپرده‌های مشتریان نزد بانک از سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌گذاران بیشتر شود مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود. 

شایان ذکر است: هموطنان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هریک از سپرده‌ها و شرایط افتتاح آن به شعب و دفاتر این بانک درسراسر کشور مراجعه نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: