کد خبر: ۲۲۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 12 October 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امسال به عنوان یکی از امن‌ترین و قابل‌اعتمادترین بانک‌های ایران معرفی شده است. طبق گزارش‌ها، این بانک در زمینه‌هایی مانند کفایت سرمایه، دارایی‌های ایمن و سپرده‌های قانونی نشان داده که انتخابی کم‌ریسک برای سپرده‌گذاری و تسهیلات است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امسال به عنوان یکی از امن‌ترین و قابل‌اعتمادترین بانک‌های ایران معرفی شده است. طبق گزارش‌ها، این بانک در زمینه‌هایی مانند کفایت سرمایه، دارایی‌های ایمن و سپرده‌های قانونی نشان داده که انتخابی کم‌ریسک برای سپرده‌گذاری و تسهیلات است.

 به گزارش بانکداری ایرانی؛  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال ۱۴۰۲ را با کفایت سرمایه ۹.۳۶ درصد آغاز کرده است. این شاخص نشان می‌دهد که این بانک با اتکا به صورت‌های مالی سالم و دقیق، جایگاهی معتبر در صنعت بانکداری ایران دارد. با توجه به استانداردهای جهانی که توسط بانک مرکزی و بر اساس اصول بازل ۲ تعیین شده، حداقل کفایت سرمایه مورد نیاز برای بانک‌ها ۸ درصد است. این یعنی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از لحاظ مالی بسیار مطمئن عمل کرده است.

یکی از نکات مثبت دیگر، دارایی‌های ایمن این بانک است که باعث شده وضعیت کفایت سرمایه‌اش بهبود یابد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: یکی از امن‌ترین و قابل‌اعتمادترین بانک‌های ایران در سال جاری


دارایی‌های ایمن: حفاظت از سرمایه‌ها

دارایی‌های ایمن به این معناست که بانک چطور از سرمایه‌های خود محافظت می‌کند و چقدر این دارایی‌ها در برابر ریسک‌های مالی مقاوم هستند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارایی‌های ایمنی به ارزش ۱۸۲ هزار میلیارد ریال دارد که به آن کمک کرده تا جایگاه خود را به عنوان یکی از بانک‌های با وضعیت مالی مطلوب حفظ کند.

اعتماد بانک مرکزی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

یکی دیگر از عواملی که نشان از اعتماد بالای بانک مرکزی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد، میزان پایین سپرده قانونی این بانک است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دارا بودن سپرده‌هایی به ارزش ۲۴۳۴ هزار میلیارد ریال، تنها ۱۰ درصد از این مبلغ را به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی نگه می‌دارد. این موضوع نشان‌دهنده اعتماد بالای بانک مرکزی به عملکرد این بانک است، چرا که معمولاً بانک‌هایی که وضعیت مالی خوبی ندارند، باید درصد بالاتری از سپرده‌های خود را به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی نگه دارند.

کیفیت بالای دارایی‌ها و مدیریت ریسک

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین در مدیریت دارایی‌های خود، از جمله تسهیلات ، عملکردی مطمئن و کم‌ریسک داشته است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که میزان مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک تنها ۸۲۵ میلیارد ریال است، که در مقابل حجم بالای دارایی‌هایش، رقم بسیار کمی است و نشان‌دهنده مدیریت موثر ریسک در این بانک است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با این عملکرد، توانسته جایگاهی مطمئن و قابل اعتماد در میان بانک‌های ایرانی پیدا کند و به عنوان یکی از انتخاب‌های اول برای سپرده‌گذاری  مطرح شود.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: