کد خبر: ۲۱۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 April 2024
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین خبر داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰هزار فقره وام کالاکارت به مبلغ ۵۸۵۰ میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین خبر داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰هزار فقره وام کالاکارت به مبلغ ۵۸۵۰ میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «کاوه نایینی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین اظهار داشت: بانک در این استان با ۱۳ شعبه و ۲ باجه مشغول ارائه خدمت به آحاد مردم است.

وی تصریح کرد: آمارهای کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان نشان می‌دهد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین رتبه نخست بیشترین حجم منابع قرض‌الحسنه را به خود اختصاص داده است.

نایینی خاطرنشان ساخت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با منابع ۷۰هزار میلیارد ریالی خود هم‌اکنون به‌عنوان پنجمین بانک بزرگ از نظر حجم منابع در اختیار در بین بانک‌های استان به شمار می‌رود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری بانک‌های استان رشد ۳۷ درصدی داشته، در حالی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین با رشد ۸۶ درصدی توانسته سهم خود از منابع استان را افزایش دهد.

نایینی افزود: بر اساس آمارهای استخراج شده، شعب بانک در استان قزوین حدود ۹۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۶۱هزار میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت کرده‌اند که در میان بانک‌های استان از نظر تعداد وام پرداختی بالاترین تعداد به حساب می‌آید.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵هزار فقره وام بدون ضامن به ارزش ۹۰۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از جمله برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای تقویت نهاد خانواده است. در استان قزوین با پرداخت ۷۴۱ فقره وام ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ به ارزش ۸۷۹ میلیارد ریال گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

نایینی با اشاره به طرح کالاکارت گفت: این طرح با ویژگی‌هایی همچون نرخ کارمزد پایین، عدم نیاز به سپرده‌گذاری، تنوع پذیرنده، امکان شارژ مجدد و... در بین طرح‌های مشابه خود در بانک‌های دیگر، با استقبال مطلوبی روبه‌رو شده است. در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰هزار فقره وام کالاکارت به مبلغ ۵۸۵۰ میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۷۱ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۱.۰۸۸میلیارد ریال در شعب این بانک به معرفی‌شدگان سازمان‌های حمایتی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین گفت: همچنین در جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ به معرفی‌شدگان کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت، بسیج سازندگی و... تعداد ۳۲۳ فقره قرض‌الحسنه به ارزش ۴۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی خبر داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف حمایت از بیماران معسر در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ فقره وام به ارزش ۱۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

نایینی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۴۹ فقره وام به ارزش ۱۵۷میلیارد ریال برای حمایت از مشاغل خانگی پرداخت کرده که از این حیث بیش از ۹۵ درصد اعتبار ابلاغی در این حوزه محقق شده است.

وی اظهار داشت: در استان قزوین تا کنون بیش از ۶۳ سازمان و شرکت در طرح مهریار شرکت کرده و موجب بهره‌مندی بیش از ۱۸هزار نفر از کارکنان خود از وام‌های ارزان قیمت قرض‌الحسنه شده‌اند.

نایینی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ هزار فقره افتتاح حساب به شیوه غیرحضوری صورت گرفته و بیش از ۵۶هزار فقره تسهیلات این بانک در استان قزوین نیز به شیوه غیرحضوری و در قالب وام آنلاین پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین گفت: نسبت مطالبات به مصارف یکی از نسبت‌های مهم بانکی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همیشه پرچم‌دار آن بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز استان قزوین با کمتر از ۰.۲ (دو دهم) درصد رکوردار است.

نایینی خاطرنشان ساخت: موفقیت‌های نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور و استقبال سپرده‌گذاران از این بانک در استان قزوین و اختصاص ۷/۱۰ درصد سهم بازار منابع بانکی در استان، مُهر تأییدی بر عملکرد بانک در سیستم بانکی و گواه دیگری بر ریشه‌دار بودن سنت پسندیده قرض‌الحسنه در بین مردم است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: