کد خبر: ۲۱۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 21 January 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
کسب و کارهای جامعه هدف مهمی برای بانک صادرات بودند تا مشکلات نقدینگی خرد و کلان خود را از بانک صادرات در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه بهای تمام شده تهیه کنند.

علی سوری -  بانک صادرات همواره با طرح های مختلفی اقدام به تامین مالی خرد و کلان کرده است. کسب و کارهای جامعه هدف مهمی برای بانک صادرات بودند تا مشکلات نقدینگی خرد و کلان خود را از بانک صادرات در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه بهای تمام شده تهیه کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک صادرات ایران برای پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی و کسب و کارها طرح های مختلفی را عملیاتی کرده است.به عنوان مثال می توان به این مورد اشاره کرد که بانک صادرات ایران با هدف تامین مالی تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات خرد به خریداران با وثیقه گیری هوشمند و استفاده از ظرفیت فین‌تک‌ها در دسترسی آسان به خدمات مالی، با شرکت دیجی‌کالا و دیجی‌پی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

یا می توان از طرح سنا نام یرد که طی چند مرحله اجرایی شد و دومین طرح سنا ویژه کسب و کار است. در این طرح اشخصاص حقیقی و حقوقی می‌توانند تا سقف 50 میلیارد ریال وام دریافت کنند.

حالا هم بانک یک طرح دیگری را برای صاحبان کسب و کار عملیاتی کرده که می تواند آنها را از مشکل نقدینگی و رکود حاصل از کمبود نقدینگی نجات دهد.

این بانک با هدف تسهیل پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت برای صاحبان کسب و کار و مشاغل، طرح جدید تسهیلاتی «تیمچه» را به شعب خود ابلاغ کرد که بر اساس آن مشتریان حقیقی و حقوقی، صاحبان مشاغل و کسب و کار می‌توانند با حداقل سه ماه سپرده‌گذاری در شعب بانک صادرات ایران، به میزان ۲۵۰ درصد معدل موجودی تسهیلات سه ماهه دریافت کرده و بلافاصله با تسویه آن در سررسید و نگاهداشت موجودی، به فواصل سه ماهه متوالی تا ۵۵۰ درصد میانگین سپرده خود، این تسهیلات را تمدید کنند.

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در این طرح، یک میلیارد ریال است و حداقل تسهیلات دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر تسهیلات ۳۰ میلیارد ریال در هر دوره تعیین و دامنه بازپرداخت این تسهیلات بین ۲ تا ۶ ماه به صورت یکجا در سررسید اعلام شده است.

صاحبان مشاغل و کسب و کار با افتتاح حساب یک میلیارد ریالی در شعب بانک صادرات ایران در قالب این طرح و در پایان ماه سوم، می‌توانند تسهیلات سه ماهه به میزان ۲۵۰ درصد معدل موجودی خود دریافت کنند. در صورت حفظ موجودی در ماه ششم ضمن تسویه تسهیلات اول، می‌توانند به میزان ۳۵۰ درصد میانگین سپرده و در صورت ادامه سپرده‌گذاری و تسویه وام قبلی، در ماه‌های نهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۴۵۰ درصد و ۵۵۰ درصد میانگین موجودی حساب خود را در دوره‌های بازپرداخت سه ماهه، دریافت کنند.‌

این طرح های سبب شده تا بانک صادرات یکی از موفق ترین بانکها در حوزه تسهیلات دهی و درآمدزایی هم باشد.

مانده تسهیلاتی بانک در آذر امسال نسبت به آذر پارسال رشدی 36 درصدی داشته و به رقم حدود 5000هزار میلیارد ریال رسید.

 

اقدامات دو سر برد بانک صادرات در تامین مالی کسب و کارها  

 

 

در کنار آن درآمد تسهیلاتی بانک رشدی 40 درصدی را تجربه کرده و به رقم 411 هزار میلیارد ریال رسید.

 

 

اقدامات دو سر برد بانک صادرات در تامین مالی کسب و کارها

 

 

 

در حقیقت این رخدادها نشان می دهد که اقدامات بانک صادرات ، اقدامی دو سر برد است که هم برای مشتریان بانک و هم برای خود بانک سودمند است و از همه مهم تر برای برون رفت اقتصاد کشور از رکود کمک می کند.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: