کد خبر: ۲۱۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 01 October 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
در صنعت بانکداری ایرانی بیش از 30 مورد از امکانات دیجیتالی برای ارائه خدمات به شهروندان وجود دارد که بانکها تلاش دارند همه این امکانات را برای مشتریان خود امکان پذیر کنند.

در صنعت بانکداری ایرانی بیش از 30 مورد از امکانات دیجیتالی برای ارائه خدمات به شهروندان وجود دارد که بانکها تلاش دارند همه این امکانات را برای مشتریان خود امکان پذیر کنند.بانک صادرات ایران با بسترسازی مناسب برای بانکداری دیجیتالی در سال‌های گذشته، در همه این 30 حوزه فعال بوده و علاوه بر این، پا را از این فراتر نهاده و تلاش دارد که علاوه بر استفاده از این امکانات، خود نیز فضای جدیدی را ایجاد کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک صادرات با بهره بردن از فضای دیجیتالی و امکانات بانکداری نوین، مشتریان خود را راضی نگه داشته تا بهره‌وری را افزایش دهد. علت این تاکید بر دیحیتالی برای افزایش بهره وری این است که بانک‌های سنتی سعی می‌کنند با پرداخت هزینه‌های فراوان برای خرید و اجاره شعب به مشتریان سرویس و خدمات بدهند، از طرف دیگر، بانک‌های دیجیتال اغلب حتی کارمزدی برای عملیات بانکی روزمره ندارند. از این‌رو در بهره‌وری تفاوت فاحشی دارند و در بلند به سودآوری آنها کمک شایانی می کند.

مسیر ارائه این خدمات و رشد بانکداری دیجیتالی بانک صادرات، سامانه «نوبانک» است که مهمترین هدف آن ارائه خدمات پایه و دسترسی به عملیات بانکی به مشتریان حقوقی و کسب و کارهای نو از جمله فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شده است.

البته نوآوری‌های زیادی هم در ماه‌های اخیر از سوی بانک صادرات ایران ارائه شد.سید جعفر صدری، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران چندی پیش گفته بود: « ٩٧ درصدی تراکنش‌های بانکی به صورت غیر حضوری انجام می شود و یکی از راه های پیوستن به این حجم از ترکنش ها بانکداری دیجیتالی و استفاده از ابزاری مانند «چکنو» است و خدمات چکنو از جمله مواردی است که ارتباط بهتر و بهینه با مشتری را در توسعه خدمات بانکداری دیجیتال دنبال می‌کند.»

در همین رابطه ، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران اواخر سال گذشته از افزایش سقف مبادلات مالی توسط «چکنو» تا پنج میلیارد ریال (٥٠٠ میلیون تومان) در آینده نزدیک خبر داده بود که نشان از موفقیت بانک صادرات در این حوزه دارد.

اما برای بانکی که اهداف بزرگتری دارد قطعا این مسیر متوقف نمی شود و به سرعت خود را با پیشرفت‌های دنیای دیجیتال هماهنگ ساخته و تلاش می کند تا جز اولین بانک‌های کشور باشد که در حوزه های دیجیتالی به فعالیت می‌پردازد. و صد البته به‌ منظور رفاه حال بیشتر مشتریان خود اقدام به تولید محصولات جدیدی می کند.

از دیگر رخدادهای مهم بانک در همین راستا، معرفی اپلیکیشن ، رونمایی از همراه بانک اختصاصی با نام صاپ برای ارائه خدمات پرکاربرد مبتنی‌ بر کارت در گذشته بود که ارائه خدمات بر مشتریان را تسهیل کرده است. در حقیقت، اپلیکیشن موبایل بانک صادرات که با نام اختصاری سامانه صاپ معرفی و ارائه شده است از تمامی گوشی‌های تلفن‌ همراه هوشمند و همچنین دستگاه‌های تبلت مجهز به سیستم عامل‌ Android یا iOS پشتیبانی نموده و تنها با در اختیار داشتن رمز دوم کارت بانکی می‌توانید فعالیت‌های روزمره مالی خود را بدون محدودیت زمانی و مکانی در محیطی امن و با کاربری آسان انجام دهید.

همه این چند رخداد مطرح شده نشان از این دارد که بانک صادرات ایران بانکی نوگرا و مدرن است که در راستای دیجیتالی سازی گام بر دارد. و با توجه به بستری سازی های که در گذشته انجام داده ، مسیر دیجیتالی سازی را هموار کرده و راه دشواری برای کسب بازارهای جدید از طریق دیجیتالی سازی را در پیش ندارد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: