کد خبر: ۲۱۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 19 September 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک سینا از سال 1390 که جایزه کسب بهترین بهره‌وری را بدست آورده بود تا امروز تلاش کرده‌است تا این فضا را حفظ کرده و در حوزه بهره‌وری بهترین باشد.

بانک سینا از سال 1390 که جایزه کسب بهترین بهره‌وری را بدست آورده بود تا امروز تلاش کرده‌است تا این فضا را حفظ کرده و در حوزه بهره‌وری بهترین باشد.امسال هم این بانک در بهره وری خوش درخشید. این رویداد با بهره بردن از نیروی انسانی و دارایی های بانک رخ داده است و بانک با بهره بردن از دو عنصر مربوطه به جهش عملکردی در بهره وری رسید.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک سینا در اخرین صورت های مالی که منتشر کرده نشان داده که شرایط مناسبی در حوزه بهره‌وری داراست.سه سرفصل در بررسی بهره وری بانک مورد استفاده قرار می گیرد.

بانک سینا در اولین دوره مالی امسال در حوزه بازده دارایی ها دارای عمکرد 2.5 درصدی بود. در حوزه بازده حقوق صاحبان سهام هم دارای عملکرد 35.5 درصدی بود و دارای حاشیه سود 16 درصدی شد. این سرفصل ها نشان می دهد که شرایط بانک در حوزه سودآوری بسیار مناسب است و توانسته از دارایی ها و نیروی انسانی خود بهترین بهره را برده و به بهره وری بالایی دست پیدا کند. این درحالی است که همین سرفصل ها در سال 1401 بسیار پایین تر از این ارقام بودند.بازدهی دارایی ها در سال گذشته 1.8 درصد، بازده حقوق صاحبان سهام معادل 26.5 درصد و حاشیه سود شرکت هم 12.3 درصد بود.

بانک سینا با بهره بردن از دارایی و نیروی انسانی عملیاتی کرد؛جهش بهره وری بانکی

بازده دارایی ها چیست و چه اهمیتی دارد؟
بازده دارایی (به انگلیسی Return on Asset یا ROA) یک شاخص از چگونگی سودآوری شرکت وابسته به کل دارایی‌های آن شرکت است. نرخ بازده دارایی با استفاده از اطلاعات موجود در صورت‌های مالی یک شرکت یا کسب‌وکار قابل محاسبه است. با محاسبه ROA، می‌توان هر شرکتی را با سایر رقبای خود مقایسه کرد.بانک سینا در این حوزه دارای رشد قابل توجهی بوده است.

در سال 1399 دارای رقم 1.27 درصد در سال 1400 حدود 1.37 درصد بوده و در سال 1401 رقم 1.8 درصدی را در این حوزه ثبت کرد. ولی در سال جاری با جهش به 2.5 درصد این شاخص مهم بهره وری را ارتقا داد.

بازده حقوق صاحبان سهام چیست؟
بازده حقوق صاحبان سهام، یک فاکتور نشان‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کارایی یا عدم کارایی شرکت در تولید سود حاصل از فعالیت‌های شرکت و سرمایه‌گذاری انجام شده در آن است. به بیان دیگر شاخص ROE به بررسی فرآیند سودآوری شرکت باتوجه‌به میزان ارزش بخشی از سهام شرکت که در مالکیت سهام‌داران است می‌پردازد.در سال 1399 بانک سینا دارای عملکردی 14 درصدی، در سال 1400 عدد 18.29 درصدی و در سال گذشته رقم 26.5 در حوزه بازده حقوق صاحبان سهام بود که در سال جاری آن را به 35.5 درصد ارتقا داد.

حاشیه سود چیست؟
حاشیه سود میزان سودآوری است که برای مشخص شدن درآمد سازمان استفاده می شود. حاشیه سود نشان دهنده سود حاصل از خدمات یا تسهیلات و هر اقدام سود اور بانکی است که بعد از فروش و کسر مالیات به دست می آید.بانک سینا در سالهای اخیر تلاش کرده که حاشیه سود خود را ارتقا دهد. بر همین اساس، در سال 1399 رقم 11.13 درصد در سال 1400 رقم حدود 12 درد و سال گذشته به 12.8 درصد و امسال به 16 درصد ارتقا داد.

لیلا فریادرس
برچسب ها: بانک سینا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: