محمد اباذریان از امکان بازدید آنلاین در صحنه تصادف با بهرهگیری از سامانه " بازدید اولیه آنلاین " از سوی شرکت بیمه سامان خبر داد.
محمد اباذریان، مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه سامان در خصوص طرح بازدید اولیه آنلاین عنوان کرد: سامانه بازدید اولیه آنلاین این امکان را برای شبکه فروش و بیمه گذار فراهم میکند تا به صورت آنلاین و در لحظه بحث بازدید از صحنه تصادف را انجام دهند. این سامانه همچنین برای نمایندگان فروشی که در سراسر کشور مشتری دارند نیز بسیار کارآمد است.
سامانه بازدید اولیه آنلاین همچنین به شبکه فروش در زمینه جذب و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود در هر نقطه از کشور کمک میکند.وی افزود: یکی از دغدغههای بیمهگران در بحث بیمههای اتومبیل در شهرهای بزرگ این است که بتوانند در زمان مناسب در محل تصادف حضور یابند ولی متاسفانه زندگی در بسیاری از کلانشهرهای کشور رسیدن به این منظور را دشوار کرده، در همین راستا با بهرهگیری از سامانه بازدید اولیه آنلاین چنین مشکلاتی نیز مرتفع میشوند.
اباذریان با بیان اینکه سامانه ارزیابی خسارت آنلاین نیز که بیش از سه سال است در بیمه سامان در حال اجرا میباشد در فاز توسعه نرم افزار قرار گرفته است، گفت: این محصول با اضافه شدن هوش مصنوعی و براساس تصاویر خودروی خسارت دیده که توسط بیمهگذار ارسال میشود، میزان خسارت وارده به خودروها را برآورد و مشخص کند. این نرم افزار میتواند در بحث خسارت بیمههای بدنه سایر خسارت وارد شده به خودرو را با تطبیق تصاویر خودرو قبل و بعد از حادثه مورد بررسی قرار داده و آسیبهای قبل از صدور بیمهنامه را نیز تشخیص بدهد و در اصل موارد آسیبی که در تعهد شرکت بیمه گر نیستند را شناسایی کند و این مسئله در زمینه تعیین میزان خسارت برای بیمهگران بسیار با اهمیت است.
مدیر بیمههای اتومبیل شرکت بیمه سامان اظهار کرد: این محصول فرآیند تشخیص میزان خسارت را به سرعت ارزیابی میکند و از سوی دیگر استفاده از سامانه ارزیابی خسارت آنلاین باعث میشود تا میزان اختلاف سلیقه بین کارشناسان از بین برود. البته موضوع اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است اما با بهرهگیری از خدمات و فناوریهای نوین میتوانیم میزان این اختلافات را کاهش بدهیم.
وی گفت: حدود سه سالی است که شرکت بیمه سامان در حال فعالیت و تحقیق بر روی این محصول است تا بتواند آن را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. این محصول تا کنون در کشورهای چین، فرانسه و آمریکا تولید و مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل میتوان گفت در این خصوص جز کشورهای پیشرو محسوب می شویم.
اباذریان تصریح کرد: این نکته نیز قابل ذکر است که در زمان استفاده از این محصول بیمهگذار میتواند خسارت خود را به صورت آنلاین دریافت کند و از سوی دیگر میتوان با ارتباط گرفتن با فروشندگان قطعات خودرو امکان خرید آنلاین قطعه مورد نظر برای مشتریان را نیز فراهم کرد.
مدیر بیمههای اتومبیل شرکت بیمه سامان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکل بیمه بدنه این است که بسیاری از بیمهگذاران خودرو خود را بیمه بدنه میکنند و حق بیمه را به صورت کامل پرداخت میکنند، اما به اندازہ 15 هزار کیلومتری که میزان متوسط بیمهنامه بدنه است، از آن استفاده نمیکنند، گفت: بیمه سامان تصمیم به طراحی محصولی گرفته که براساس تشخیص بیمه گذار مبنی بر تردد با خودرو در سه مسافت 5، 8 و 12 هزار کیلومتر، حق بیمه متناسب با میزان استفاده از خودرو و نیاز خود خرید نماید و از این بابت هزینه کمتری پرداخت نماید.
وی گفت: این محصول بیش از پنج سال قبل در بیمه سامان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است و سعی بر این است که بزودی نیز بر اساس رفتارمحوری اجرایی شود.