کد خبر: ۲۱۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 27 August 2023
مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بیمه ای تا سقف ۶ هزار میلیارد تومانی با نرخ بازدهی تضمین شده ۲۰ درصدی خبر داد.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بیمه ای تا سقف ۶ هزار میلیارد تومانی با نرخ بازدهی تضمین شده ۲۰ درصدی خبر داد.

قادر معصومی خانقاه درباره جزئیات انتشار اوراق اختیار فروش تبعی تا سقف ۶ هزار میلیارد تومانی به سنا گفت: حدود یک ماه قبل صندوق توسعه بازار سرمایه اقدام به انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق تبعی از نوع تامین مالی کرد. نظر مدیران صندوق‌ها در جلسۀ بازاریابی این بود که صندوق علاوه بر انتشار اوراق، اقدام به انتشار بدون صدور اختیار خرید کند. لذا مقرر شد صندوق توسعه بازار طی شهریور یا مهرماه اقدام به انتشار اوراق تبعی از نوع بیمه‌ای یا حمایتی کند.

وی افزود: از ۵ هزار میلیارد تومان بالغ بر ۲.۸ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسید و ۲.۲ هزار میلیارد باقی ماند. با توجه به اتفاقات طی این مدت در بازار تصمیم بر این شد تا ۲.۲ هزار میلیارد باقیمانده بدون صدور اختیار خرید به فروش برسد. علاوه بر این ۴ هزار میلیارد تومان اوراق نیز بر اساس روش جدید به فروش می رسد.

این مدیر ادامه داد: در اوراق جدید اختیار خرید را از سرمایه‌گذاران نخواهیم گرفت، سهم و اختیار فروش آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهیم داد، سهام در این حالت توثیق نمی‌شود و قابلیت فروش دارد اما به تعداد فروش هر سهم، اختیار فروش آن سهم ابطال خواهد شد. در روش قبلی نه تنها سهام در شرایط توثیق قرار می‌گرفت بلکه در زمان سررسید نیز سهام باید عودت داده می‌شد و مبلغ آن به سرمایه‌گذار باز می‌گشت و بازده مشخص و محدود در حد بازده سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شد.

معصومی خانقاه تصریح کرد: در حالت جدید، بازدهی حداقل ۲۰ درصدی تضمین شده و بیشتر از آن به سرمایه‌گذاران تعلق خواهد گرفت. یعنی سقف بازدهی باز است اما نرخ بازدهی تضمین شده ۲۰ درصد است. ۴ هزار میلیارد تومان تقریباً شامل ۷۰ نماد و کلیه صنایع می‌شود که براساس کشش هر صنعت یا نماد انتخاب شده و منتشر خواهد شد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: