کد خبر: ۲۱۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 25 July 2023
شرکت بیمه پارسیان توانسته است با یک برنامه ریزی مدون، توان مالی خود را افزایش دهد که نتیجه این اقدامات در صورتهای مالی آن متبلور شده است.

شرکت بیمه پارسیان توانسته است با یک برنامه ریزی مدون، توان مالی خود را افزایش دهد که نتیجه این اقدامات در صورتهای مالی آن متبلور شده است.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ شرکت های بیمه از آنجا که تعهدات بلندمدت را می فروشند، بیش از هر سازمان مالی و اقتصادی دیگر باید توانایی مالی خود را تقویت کرده و به طور مرتب آن را رصد کنند.

 

به توان مالی بیمه پارسیان اعتماد کنید

یکی از مهمترین پارامترهای مرتبط با ارزیابی توانایی مالی شرکت های بیمه، سرمایه آنهاست، به گونه ای که شرکت های دارای سرمایه بالاتر، علاوه بر این که بیشتر مورد اعتماد مشتریان هستند، توان توسعه فعالیت های بیمه گری خود را نیز دارند. آن طور که مشخص است، شرکت بیمه پارسیان گرچه فعالیت خود در بازار بیمه گری کشور را با سرمایه ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز کرده، اما اکنون و پس از گذشت ۲۰ سال از فعالیتش توانسته این سرمایه را به ۱۳ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

بر اساس رتبه بندی بیمه مرکزی که متناسب با سرمایه ثبتی شرکت های بیمه انجام شده است، شرکت بیمه پارسیان از این منظر در بین ۱۰ شرکت بیمه اول کشور قرار دارد.

به توان مالی بیمه پارسیان اعتماد کنید

اما نگاهی به جدول توانگری مالی شرکت های بیمه نیز نشان می دهد که شرکت بیمه پارسیان همواره در سطح یک توانگری قرار داشته است. این شرکت بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، نسبت توانگری ۱۲۴ را احراز کرده است. شرکت هایی که در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند، نسبت توانگری آنها برابر۱٠٠ درصد و بیشتر است. این شرکت ها از توانایی کافی جهت ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند.

 

به توان مالی بیمه پارسیان اعتماد کنید

یکی دیگر از مهمترین آیتم ها که می تواند توانایی مالی شرکت های بیمه را نمایان کند، نسبت سرمایه در گردش است. نسبت سرمایه در گردش یا نسبت کل دارایی ها به کل بدهی ها، می تواند نشانگر توانایی انجام تعهدات شرکت بیمه گر در مقابل بیمه گزاران باشد. به عبارت دیگر، بالارفتن این نسبت، نشانه بهبود هر چه بیشتر توانایی مالی و نیز اطمینان خاطر بیشتر برای مشتریان خواهد بود.

طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، نسبت کل دارایی ها به کل بدهی های شرکت بیمه پارسیان بر روی عدد ۱٫۱۸ تثبیت شده است که رقمی قابل توجه و اطمینان بخش است. ارزیابی کلی از وضعیت مالی شرکت بیمه پارسیان بر اساس پارامترهای تخصصی یاد شده نشان می دهد که این شرکت در جهت مناسبی در حال حرکت است، گرچه ممکن است سرعت رشد آن متغیر باشد

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: