کد خبر: ۲۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» با تقسیم سود ۲۲۰تومانی به پایان رسید.

 مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» با تقسیم سود ۲۲۰تومانی به پایان رسید.

جلسه مجمع عادی سالانه گروه توسعه ملی با حضور بیش از ۷۷درصد سهامداران برگزار شد و با تقسیم سود ۲۲۰تومانی به پایان رسید. در گزارش عملکرد این شرکت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ بیان شد که پرتفوی سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل خود رشد ۲۷درصدی داشته و به رقم بیش از ۸۰‌هزار میلیارد ریال رسیده است. غالب پرتفوی «وبانک» را سهام بورسی و فرابورسی به میزان ۵۶‌درصد تشکیل داده است، ۴۴‌درصد از این پرتفوی نیز شامل سهام غیربورسی می‌شود. همچنین در پایان سال ۱۴۰۱، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های «وبانک» به صورت مدیریتی و غیرمدیریتی بالغ بر ۷۹‌هزار میلیارد ریال بود.

شرکت‌های پتروشیمی شازند، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع بهشهر، ایران‌ترانسفو، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، گروه صنعتی بارز، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، سرمایه‌گذاری شفادارو، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران و سیمرغ در مجموع بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی گروه را به خود اختصاص دادند که ارزش روز این ۱۰شرکت رقمی بالغ بر ۳۹۴‌هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ بود و افزایش ۳۲درصدی در خالص ارزش دارایی‌های شرکت به ازای هر سهم در پایان سال ۱۴۰۱ را شاهد بودیم. سود خالص تلفیقی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۸‌درصد رشد کرده و از ۱۰۷‌هزار میلیارد ریال در انتهای سال ۱۴۰۰ به رقمی بالغ بر ۱۱۶‌هزار میلیارد ریال در پایان سال گذشته رسید.

سود خالص «وبانک» نیز در پایان سال مالی مذکور، ۳‌درصد رشد کرد و به رقم بیش از ۵۸‌هزار میلیارد ریال رسید.


ترکیب درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که «وبانک» رقمی افزون بر ۳۵‌هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از سود سهام، ۲۱‌هزار میلیارد ریال سود فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها و ۲‌هزار میلیارد ریال درآمد سود تضمین‌شده، کسب کرده است.

نگاهی به وضعیت مالی «وبانک» در پایان سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که نرخ بازده دارایی و نرخ بازده حقوق مالکانه شرکت اصلی به ترتیب ۴۱ و ۴۸‌درصد شده است. همچنین طبق اطلاعات صورت‌های مالی تلفیقی «وبانک»، در پایان سال ۱۴۰۱ نرخ بازده دارایی به ۲۷‌درصد و نرخ بازده حقوق مالکانه به ۴۶‌درصد رسیده است. جمع دارایی‌های شرکت اصلی هم در سال ۱۴۰۱ با رشد تقریبا ۱۴درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به رقمی بالغ بر ۱۴۰‌هزار میلیارد ریال رسید. جمع حقوق مالکانه نیز با افزایش ۱۷درصدی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل خود بالغ بر ۱۳۰‌هزار میلیارد ریال شد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: