کد خبر: ۲۰۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 26 April 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
مجید مشعلچی فیروزآبادی سخنگوی بیمه مرکزی که در سال گذشته به این سمت منصوب شده بود، طی حکمی از سوی مجید بهزادپور برکنار شد.

مجید مشعلچی فیروزآبادی سخنگوی بیمه مرکزی که در سال گذشته به این سمت منصوب شده بود، طی حکمی از سوی مجید بهزادپور برکنار شد. این اتفاق در پی اظهارات روز گذشته او در جمع خبرنگاران و شفاف سازی مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان پیش آمده است.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛  مجید مشعلچی فیروزآبادی قائم مقام بیمه مرکزی در نشست خبری خود با خبرنگاران در یک اظهار نظر گفته بود، صنعت بیمه باید درخواست استیضاح وزیر صمت را به خاطر بدهی خودروسازان مطرح کند. همین اظهارات باعث توبیخ رسمی او توسط وزیر اقتصاد شد و حالا خبر می‌رسد ایشان رسماً توسط ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برکنار شده است.

مشعلچی که روزگاری در جایگاه مدیرعاملی یک شرکت بیمه، بدون شک سروکارش با خودروسازان افتاده بوده است، شاید فرصت سخنگویی برای تسویه حساب با خودروسازان را مناسب یافته بود، اما او احتمالا هنوز پی نبرده است که قدرت خودروسازان تا چه اندازه زیاد است.

موضوع بدهی خودروسازان به بیمه‌گران جدید نیست. پیش از این نیز یک بار با افزایش این بدهی به بیش از یک هزار میلیارد تومان، بیمه‌گران دست به دست هم داده و برای مدت کوتاهی از صدور بیمه‌نامه برای خودرو‌های صفرکیلومتر خودداری کردند، اما این اعتصاب هم چندان دوام نیافت.

لازم به ذکر است، پس از درخواست استیضاح از سوی سخنگوی بیمه مرکزی، بهزادپور در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که اظهارات قائم مقام و سخنگوی بیمه مرکزی، موضع رسمی بیمه مرکزی نیست!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: