کد خبر: ۲۰۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 22 April 2023
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صدور جواز تاسیس خودروسازی برای بخش خصوصی استان از سوی وزارت صمت خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صدور جواز تاسیس خودروسازی برای بخش خصوصی استان از سوی وزارت صمت خبر داد.

به گزارش  مهر، صابر پرنیان ضمن اعلام این خبر افزود: این خودرو یک خودرو روز اروپایی است.

وی اظهار امیدواری کرد: در ۱۸ ماهه اول تولید خودرو به‌صورت بصورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید شود و تقریباً در ۱۸ ماهه آتی داخلی‌سازی خودرو انجام شود.

پرنیان با بیان این که با بهره برداری از این مجموعه صنعتی برای ۶ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، تاکید کرد: این شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده را تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان فعالیت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت‌های بسیار در بخش صنعت به ویژه در حوزه قطعه سازی توانمندی زیادی در تولید انواع خودرو و تکمیل زنجیره تولید در این بخش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به دشواری اخذ مجوز تولید خودرو اشاره کرد و افزود: این طرح علاوه بر این که یک مگاپروژه اقتصادی در استان است، آرزوی دیرینه مردم آذربایجان مبنی بر تبدیل استان به یک قطب اثرگذار در صنعت خودرو کشور نیز است.

وی در خصوص ویژگی‌های محصول مورد نظر گفت: این خودرو یک خودروی روز اروپایی است که مجوز آن برای یک بخش خصوصی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به این که تولید این خودرو، تحرک بزرگی در اقتصاد و صنعت قطعه سازی استان ایجاد خواهد کرد بنا بر این با پیگیری‌های متعدد در ماه‌های گذشته امروز این خبر خوش به جامعه صنعت استان و مردم آذربایجان شرقی تقدیم شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: