کد خبر: ۲۰۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 16 October 2022
در حالی که هزینه اقامت در قطر بالاست، مسئولان تدارک هایی دیده‌اند تا ایرانی‌ها برای تماشای بازی‌های جام جهانی، صبح با استفاده از کشتی به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.

در حالی که هزینه اقامت در قطر بالاست، مسئولان تدارک هایی دیده‌اند تا ایرانی‌ها برای تماشای بازی‌های جام جهانی، صبح با استفاده از کشتی به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.

به گزارش ایسنا، ‌ بازی‌های جام جهانی فوتبال‌ ۲۰۲۲ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های ورزشی، از ۲۰ نوامبر یا ۲۹ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) ادامه دارد؛ از سراسر دنیا، تماشاگرانی برای تماشای این بازی‌ها به قطر خواهند رفت؛ از طرفی اولین بازی ایران در گروه B و با انگلیس، ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

به‌واسطه نزدیکی قطر و ایران از نظر مسافت، تماشاگران ایرانی هم برای تماشای این بازی‌ها خواهند رفت. با توجه به اینکه هزینه‌های اقامت در کشور قطر بالاست، مسئولان در ایران برنامه‌هایی را تدارک چیده‌اند که تماشاگران بتوانند با صرف هزینه‌های رفت‌وآمد و بلیت، بازی‌های ایران را تماشا کنند. وزارت ورزش و امور جوانان اعلام کرده که برای هر یک از بازی‌های جام جهانی ۷۵۰۰ بلیت از سوی کشور قطر به ایران اختصاص یافته است.

رستم قاسمی -وزیر راه و شهرسازی- درباره میزان آمادگی قطر برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی و دریایی ایران جهت جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی فوتبال، گفت: ما از نظر تعداد پرواز تقریبا محدودیتی نداریم و با قطری‌ها در این خصوص به توافق رسیده‌ایم. آنها برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است.

با توجه به هزینه‌های بالای سفر به قطر، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، کشتیرانی از بوشهر و کیش تدارک دیده شده و ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران خارجی می‌توانند با استفاده از هواپیماهای شاتل و انتخاب کیش به‌عنوان محل اقامت‌شان، بازی‌ مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند. چون به هر حال اقامت در قطر، اقامت گرانی است.

آماده‌سازی ۳ کشتی برای جابه‌جایی مسافران به قطر

از این رو سازمان بنادر اعلام کرده که شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود؛ هرچند قیمت بلیت کشتی به قطر هنوز اعلام نشده است؛ البته با اشاره به نامشخص بودن میزان تقاضا برای سفر به قطر در ایام یادشده، برخی از برنامه‌ریزی‌ها را در این زمینه منوط به معین شدن میزان تقاضا از طرف هموطنان برای سفر به قطر است.

همچنین علی‌اکبر صفایی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی- درباره تسهیلات انجام‌گرفته برای جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، اظهار کرد: با ساخت چهار فروند اسکله رمپ در بندر دیر امکان تردد مسافر با قطر تا قبل از شروع جام جهانی تسهیل خواهد شد. همچنین در بندر بوشهر پروژه ساخت اسکله و بازسازی ترمینال مسافری در حال انجام است و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

پرواز از ایران به قطر را هم می‌توان یکی دیگر از راه‌های سفر به این کشور برای تماشای بازی‌های جام جهانی در نظر گرفت؛ البته تا کنون ایرلاین‌های ایرانی برای آن تاریخ پروازی در نظر نگرفته و هزینه این پروازها هم مشخص نیست و هزینه مسافرت با ایرلاین‌های خارجی هم در حال حاضر چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان است؛ باید دید شرکت‌های هواپیمایی‌هایی چه قیمتی را برای بلیت‌های ایران به قطر در نظر می‌گیرند.

با وجود این، همین حالا هم بلیت در بازار سیاه موجود است، اما حسن خوشخو -معاون سازمان هواپیمایی کشوری- چندی پیش درباره قیمت بلیت‌ هواپیما به قطر گفت: هیچ محدودیتی برای انجام پرواز به قطر نداریم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که نگرانی برای خرید بلیت قطر نداشته باشند و بلیت‌های پرواز قطر را در بازار سیاه و با قیمت‌های گران نخرند، کما اینکه قیمت بلیت پرواز قطر در بازه جام‌جهانی به ۲۰۰ میلیون تومان هم رسیده، اما سازمان هواپیمایی به هیچ وجه این قیمت‌ها را قبول ندارد، بلکه قیمت واقعی بلیت قطر حدود ۲۰ میلیون تومان است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: