کد خبر: ۲۰۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - 15 September 2022
معاون بنیاد مسکن با اشاره به طی مراحل ساخت ۲۸۲‌ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی گفت: در مناطقی که متقاضی نیست پروژه اجرا نمی‌‌شود.

معاون بنیاد مسکن با اشاره به طی مراحل ساخت ۲۸۲‌ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی گفت: در مناطقی که متقاضی نیست پروژه اجرا نمی‌‌شود.

 حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه وزارت راه معادل ۲۰۰‌ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تخصیص داده و متقاضی تعریف شده ۱۰۳‌هزار واحد است به ایسنا گفت: بنیاد مسکن ۱۰۰‌ هزار واحد را شروع کرده و طی یک سال اخیر ۳۵۰ واحد به مرحله‌ افتتاح رسید که شهریور در استان قم ۱۸۰ واحد بصورت نمادین افتتاح شد.

وی افزود: در تقاضا محور بودن پروژه از تجربه مسکن مهر استفاده می‌‌شود و اگر متقاضی نباشد، موضوعات تخصیص زمین، کاربری و الحاقات محقق نشود کار شروع نمی‌‌شود. بنیاد مسکن در سه بخش شامل گروه ساخت، بنیاد ساخت و مالک، پروژه‌‌ها را اجرا می‌کند. حیطه فعالیت بنیاد مسکن شهرهای کمتر از ۱۰۰‌هزار نفر است ولی در برخی شهرهای بزرگ‌تر نیز مثل قم، بندرعباس و زاهدان در حال انجام است.

سهرابی ادامه داد: علاوه بر ۱۰۰‌ هزار واحد مسکن شهری ساخت ۱۸۲‌ هزار واحد روستایی نیز توسط بنیاد مسکن شروع شده که در بخش زمین، تسهیلات و نظارت، خدمات ارائه می‌دهد. برای ۶۰۰۰ متقاضی ثبت‌نامی نهضت ملی مسکن، تامین زمین نشده است. اجرای پروژه‌‌ها مقدماتی دارد که شامل تخصیص زمین، طراحی، پروانه و عملیات آماده‌‌سازی است. در مواردی نیز ثبت‌نام شده ولی زمین معرفی نشد یا زمین تخصیص یافت اما بعدا معارض پیدا کرد و در برخی موارد زمین، اختصاص یافته و طراحی شروع شده ولی متقاضی معرفی نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: