کد خبر: ۲۰۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 14 June 2022
معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سهم ۲ درصدی دریا از تولید ناخالص داخلی، گفت: ظرفیت دریایی کشور از بلاتکلیفی ساختاری رنج می‌برد.

بانکداری ایرانی- معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سهم ۲ درصدی دریا از تولید ناخالص داخلی، گفت: ظرفیت دریایی کشور از بلاتکلیفی ساختاری رنج می‌برد.

به گزارش تسنیم، حسن بیک‌محمدلو امروز در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با اعلام این‌که سند تحول دولت در بخش دریایی سندی مترقی و پیشرفته است،‌ اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائل این است که باید به سمت دریا به لحاظ فکری و ساختاری به‌صورت متمرکز حرکت کنیم.

وی با بیان این که ظرفیت دریایی کشور از بلاتکلیفی ساختاری رنج می‌برد، افزود: این وضعیت باعث شده تا با همکاری سازمان اداری و استخدامی شوراهای عالی صنایع دریایی،‌ اقیانوس‌شناسی و شورای عالی توسعه سواحل مکران با همدیگر ادغام شوند.

وی با اشاره به این‌که سهم دریا از تولید ناخالص داخلی حدود 2 درصد است،‌گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته سهم دریا از تولید ناخالص داخلی حدود 30 درصد است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که در نمایشگاه مباحث مربوط به تولید جرثقیل‌های 25 تنی و مدیریت آب توازن کشتی‌ها (BWM) با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: