کد خبر: ۲۰۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 16 May 2022
مدیر فناوری سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مشمولان سهام عدالت تا ۳۰ اردیبهشت می توانند مشخصات را در سایت ارسال کنند تا سود آنها در ۳۱ اردیبهشت ماه واریز شود.

مدیر فناوری سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مشمولان سهام عدالت تا ۳۰ اردیبهشت می توانند مشخصات را در سایت ارسال کنند تا سود آنها در ۳۱ اردیبهشت ماه واریز شود.

محمود حسنلو درباره افرادی که سود سهام عدالت سال ۹۹ به حساب آنها واریز نشده ، گفت: سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده که علت اصلی آن عدم ارائه شماره شبای نامعتبر بود. از این دسته سهامداران درخواست می شود هرچه سریعتر اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه سجام کنند تا از این طریق امکان شناسایی آنها برای پرداخت سود فراهم شود.

وی افزود: سهامداران می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سهام عدالت شماره شبا را وارد یا ویرایش کنند. در یک سال اخیر ممکن است حساب برخی مشمولان سهام عدالت بنا بر قوانینی که در بازار پول وجود دارد راکد یا مسدود شده باشد. تحت تاثیر چنین اتفاقی دیگر از سمت بانک‌ها امکان واریز وجه وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئله دیگر مربوط به حساب افراد در بانک هایی بود که با بانک سپه ادغام شدند و شماره جدید شبا برای آنها معرفی نشده است. سود مشمولان سهام عدالت محفوظ است و در بازه زمانی مختلف با شناسایی افراد واریز سود آنها صورت می پذیرد. نخستین زمان واریز سود هفته آینده و ۳۱ اردیبهشت است. مشمولان تا ۳۰ اردیبهشت می توانند مشخصات را در سایت ارسال کنند.

حسنلو درخصوص واریز سود وراث سهام عدالت توضیح داد: شماره حساب افرادی که فوت شده اند در سیستم بانکی مسدود شده و امکان واریز وجه وجود ندارد. تا پایان شهریور ماه سامانه‌ای با کمک قوه قضاییه پیاده‌سازی می‌شود و از طریق آن وراث شناسایی می شوند. سپس ضمن تقسیم سهام عدالت بین وراث در مرحله جداگانه‌ای سودهای انباشته شده بین آنها تقسیم خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: