کد خبر: ۲۰۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 30 April 2022

سکه امامی هفته گذشته با توجه به افت‌‌‌های شدید بهای طلای جهانی و همچنین تغییرات محدود نرخ دلار آزاد، نوسانات اندکی را شاهد بود. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی روزهای هفته را در بالای سطح مهم 13‌میلیون تومان پشت‌‌‌سر گذاشت.

اما این سکوک تنها در روز دوشنبه به دلیل افت همزمان قیمت طلا در بازار جهانی و دلار به زیر سطح 13‌میلیون تومان نزول کرد. با این حال تغییرات بهای سکه امامی در بازه محدودی سپری شد.

بر این اساس این فلز هفته گذشته را با عملکرد منفی 14/ 0‌درصد پشت سر گذاشت. برخی کارشناسان بر این باور هستند که با توجه به افزایش تمایلات صعودی طلای جهانی انتظار می‌رود که حباب بیش از 600‌هزار تومانی سکه بر مسیر کاهش قرار گیرد و تقاضای خرید و فروش برای سکه مجددا رونق بگیرد.

ماه سرخ طلای جهانی
قیمت طلای جهانی روز جمعه بر مدار صعود قرار گرفت. این رشد قیمت در حالی اتفاق افتاد که انتشار برخی آمارهای اقتصادی از تولیدات داخلی آمریکا، معامله‌‌‌گران متعددی را به سمت سرمایه‌گذاری روی دارایی‌‌‌های امن همچون طلا سوق داد. بر این اساس فلز گرانبها توانست روز گذشته به بالای سطح 1900 دلار رشد کند و ساعت 20 به وقت تهران در قیمت 1908 دلار در هر اونس معامله شود.

به این ترتیب طلای جهانی با وجود مقاومت نسبتا بالا، هفته را با عملکردی مثبت به پایان رساند. با این حال، طلا برای بزرگ‌ترین کاهش قیمت ماهانه خود از سپتامبر 2021 آماده می‌شود؛ زیرا شاخص دلار و بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده هر دو از ماه آوریل تاکنون تقویت شده‌‌‌اند و انتظار می‌رود با توجه به برنامه‌‌‌های فدرال رزرو، این روند نزولی طلا کماکان بیش از پیش ادامه داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: