کد خبر: ۲۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - 07 April 2022
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از برنامه‌های این صندوق در سال ۱۴۰۱ را سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی ما در حوزه سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با بانک‌های اصلی کشور در حوزه دانش‌بنیان است که این امر از تاثیرگذاری بالایی در حوزه دانش‌بنیان برخوردار خواهد بود.

 پیش‌بینی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با بانک‌های اصلی کشور در حوزه دانش‌بنیان است. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان مطلب فوق از آمادگی این صندوق برای همکاری جدی با بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خبر داد.


علی وحدت در نشست مشترک این صندوق با بانک صادرات با بیان اینکه هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری با شبکه بانکی کشور در سال جاری تسریع خواهد شد، بیان کرد: ما در صندوق نوآوری، چهار مدل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه، شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ سهامی عام نمونه، صندوق‌های جسورانه و شرکت تامین سرمایه نوآوری برای هم‌سرمایه‌گذاری با بانک‌های اصلی کشور را پیشنهاد کرده‌ایم. وی درباره مشارکت صندوق نوآوری در تاسیس صندوق‌های جسورانه نیز گفت: ما در تاسیس ۱۱ صندوق جسورانه مشارکت داشته‌ایم که رقم آن به بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از برنامه‌های این صندوق در سال ۱۴۰۱ را سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی ما در حوزه سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با بانک‌های اصلی کشور در حوزه دانش‌بنیان است که این امر از تاثیرگذاری بالایی در حوزه دانش‌بنیان برخوردار خواهد بود.

وحدت در بخش دیگری از سخنان خود به خوش‌حساب بودن شرکت‌های دانش‌بنیان در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک صادرات اشاره کرد و گفت: در سال جاری باید تحرک جدی‌تری در ارائه تسهیلات از سوی بانک صادرات انجام شود. از میان ۶۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۵۵ شرکت تاکنون از بانک صادرات تسهیلات دریافت کرده‌اند که امیدواریم این تعداد در سال‌جاری افزایش یابد. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به برنامه این صندوق برای فعال کردن شبکه بانکی کشور در اجرای تبصره ۱۶ لایحه بودجه امسال، اعلام کرد: خوشبختانه در طرح جهش تولید دانش‌بنیان که از سوی مجلس مصوب و به زودی با تایید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد سرمایه صندوق نوآوری افزایش خواهد یافت و به تاسی از آن قادر خواهیم بود کارهای بزرگ‌تری با همکاری سایر بازیگران زیست‌بوم نوآوری در کشور از جمله بانک‌ها انجام دهیم تا به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور منجر شود. وحدت در پایان حوزه سرمایه‌گذاری را حوزه‌ای نوپا در صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد و گفت: علاقه‌مند به تداوم همکاری‌ها با شبکه بانکی از جمله بانک صادرات به عنوان بانک پیشرو به خصوص در بخش سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان هستیم.

ضرورت ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در ادامه این نشست نیز مدیرعامل بانک صادرات در مورد همکاری‌های هرچه بیشتر این بانک با صندوق نوآوری در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» گفت: بانک صادرات از ظرفیت بالایی برای تداوم همکاری‌ها با صندوق نوآوری و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار است. حجت‌الله صیدی آمادگی بانک صادرات را در تاسیس شرکت سهامی عام پروژه و هلدینگ، صندوق‌های جسورانه و شرکت تامین سرمایه اعلام کرد و افزود: ما این آمادگی را داریم تا با صندوق نوآوری در طرح‌های دانش‌بنیان مشارکت کنیم. مدیرعامل بانک صادرات در پایان بر اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و افزایش سقف تسهیلات درنظر گرفته برای این شرکت‌ها تاکید کرد و در مورد انتشار اوراق صکوک نوآوری یادآور شد: اوراق صکوک باید قابل فروش و سود آن قابل پیش‌بینی باشد.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: