کد خبر: ۲۰۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 12 March 2022
معاون حقوقی رییس جمهور با اعلام بدهی ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی ، وعده تشکیل فهرست سیاه بدهکاران بانکی داد.

معاون حقوقی رییس جمهور با اعلام بدهی ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی ، وعده تشکیل فهرست سیاه بدهکاران بانکی داد.

 محمد دهقان با بیان اینکه فهرست سیاهی از بدهکاران و تمام مدیرانی که در وام دهی به آنها نقش داشتند تشکیل خواهد شد، اعلام کرد: از ابتدای دولت حدود ۱۶ موضوع کلان در خصوص مفاسد اولویت‌بندی شده که هر سال دو مورد حل خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد خلق نقدینگی مربوط به بانک‌ها است که سبب تورم می‌شود. بخشی از خلق پول‌ها نیز مربوط به دولت‌ها بود. بر این اساس ۶۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بانک مرکزی است. نتیجه این اتفاق فقر و شکاف طبقاتی عمیق در جامعه است. با وجود تمام نقاط قوت و افزایش سطح زندگی‌ها این مشکلات وجود دارد و اگر اصل 49 قانون اجرا شود بخشی از مشکل حل خواهد شد. بر اساس آن قانون دو سال به تصویب رسیده اما به اجرا نرسید. چندی پیش رییس قوه قضاییه نیز دستور اجرای این قانون را صادر کردند و قرار است به زودی جلسات آن تشکیل شود.

دهقان ادامه داد: یکی از بخش‌های شفافیت مربوط به بانک‌ها است و باید با خلافکاری‌های بانک‌ها مخالفت شود و این موضوع نیازمند جدیت است. دولت نظارت بر بانک ها را آغاز کرده و جلساتی شکل گرفته و کار بدون سر و صدا در این زمینه جلو می‌رود.

محمدرضا یزدی دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ریاست جمهوری گفت: تمام کسانی که بدهکار بانکی هستند و تمام کسانی که دخیل در وام دهی به آن‌ها بودند شناسایی شده و یک فهرست سیاهی تشکیل می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: