کد خبر: ۱۹۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - 27 November 2021
خیره شدن بازار طلا و سکه به روند آتی نرخ دلار بازار داخلی در پی تعیین‌تکلیف شدن آینده برجام و همچنین مسیر طلای جهانی، قیمت‌ها را روی مدار صعودی قرار داده است.

خیره شدن بازار طلا و سکه به روند آتی نرخ دلار بازار داخلی در پی تعیین‌تکلیف شدن آینده برجام و همچنین مسیر طلای جهانی، قیمت‌ها را روی مدار صعودی قرار داده است.

به گزارش بانکداری ایرانی،   به این ترتیب بهای هر سکه امامی هفته گذشته تا سقف 12میلیون و 680‌هزار تومان اوج گرفت؛ به طوری که این کالا عملکرد 04/ 1‌درصد مثبت را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند. فعالان بازار بر این باورند که در صورت صعودی شدن دو عامل تاثیرگذار بر سکه (دلار و اونس طلا)، شتاب سکه برای فتح کانال‌‌‌های قیمتی جدید افزایش پیدا خواهد کرد.

در مقابل، در صورت لغو برجام احتمالا آرامش به بازار طلا باز خواهد گشت و تب و تاب معامله‌گران فروکش خواهد کرد. آنها همچنین اذعان دارند که احتمال افزایش تقاضا برای خرید سکه به منظور پناه‌دادن سرمایه‌گذاران در سنگر امن طلا دور از انتظار نیست.

بازار طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی، تحت‌تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع سویه جدید ویروس کرونا که تقاضا را برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن تقویت کرد، افزایش یافت.

کاهش شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب از روند صعودی طلا حمایت کرد. این شاخص از بالاترین رکورد ۱۶ماهه خود فاصله گرفت.

از طرفی بازده اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا ضعیف شده است. روند حرکتی این دو عامل به کمک طلا آمد و این فلز گرانبها مجددا به کانال 1800دلاری بازگشت هرچند تا ساعت 20 روز گذشته به 1799دلار رسید، اما تحت‌تاثیر انتظارات برای سرعت گرفتن روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ششم اوت قرار گرفت.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: