کد خبر: ۱۹۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - 10 October 2021
بیمه رازی در ماه‌های گذشته عملیاتی کرد؛
بیمه رازی در ماه‌های اخیر وضعیت خوبی را رقم‌زده و به کلوب برترین شرکت‌های بیمه ایرانی پیوسته و در بین شرکت‌های خصوصی اولین شرکت بیمه گری با بالاترین ظرفیت قبولی شده است.

بیمه رازی در ماه‌های اخیر وضعیت خوبی را رقم‌زده و به کلوب برترین شرکت‌های بیمه ایرانی پیوسته و در بین شرکت‌های خصوصی اولین شرکت بیمه گری با بالاترین ظرفیت قبولی شده است.


به گزارش بانکداری ایرانی،   شرکت بیمه رازی، با افزایش سرمایه نزدیک به 600 درصدی و سطح یک توانگری، افزایش ظرفیت نگهداری و اقدامات مؤثری چون خدمات شبانه‌روزی به مشتریان چه در حوزه فروش و چه در حوزه خسارت به یکی از برترین شرکت‌های بیمه گری تبدیل‌شده است.

افزایش سرمایه 600 درصدی که همه‌چیز را تغییر داد
در شرکت‌های بیمه مهم‌ترین چیزی که بسیار اهمیت دارد، موضوع سرمایه شرکت است. شرکت‌های بیمه با داشتن سرمایه مکفی است که می‌توانند به تمام اهداف خود دست پیدا کنند. بیمه رازی با افزایش 535 درصدی سرمایه خود را از 300 میلیارد تومان به 1.9 هزار میلیارد تومان رساند. بر اساس همین افزایش توانگری شرکت افزایش معناداری یافت.

سطحی یک توانگری
مدیرعامل شرکت بیمه رازی چندی پیش و در مجمع فوق‌العاده شرکت گفته بود که در سال‌های 96 و 97 وضعیت توانگری شرکت خوب نبود اما از سال 98 ورق برگشت و در بعد از افزایش سرمایه این سطح ارتقا بیشتری یافت.در حقیقت برای قبول بیمه اتکایی ، حداقل نسبت 120 درصدی حوزه توانگری مالی نیاز است و بر این اساس شرکت با افزایش سرمایه داده به این شرایط دست‌یافت. درواقع یکی از شاخصه‌های مهم شناسایی یک شرکت بیمه خوب، وضعیت توانگری مالی آن شرکت بیمه است. سطح توانگری مالی بیانگر میزان توان مالی یک شرکت در انجام تعهدات مالی است، هرچه توانگری مالی یک شرکت بیمه بیشتر باشد قدرت آن در پرداخت و تامین مطالبات مردم بیشتر است و مردم می‌توانند اعتماد بیشتری به شرکت داشته باشند. هرچند که قبل از افزایش سرمایه و بر اساس اطلاعات مالی سال 98 از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه رازی موفق به کسب سطح یک توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه شد.

بالاترین ظرفیت نگهداری در بین شرکت‌های خصوصی بیمه گری
با افزایش سرمایه صورت گرفته توسط بیمه رازی، ظرفیت مجاز نگهداری بیمه رازی از مبلغ 1500 میلیارد ریال به حدود پنج هزار میلیارد ریال افزایش یافت. این به این مفهوم است که ازنظر ظرفیت مجاز نگهداری در هر ریسک، بیمه رازی به رتبه اول در میان شرکت‌های خصوصی ارتقا یافته است. این در حالی است که در دوره گذشته دارای رتبه یازدهم بود.

خدمات شبانه‌روزی بیمه رازی
شرکت‌های بیمه بر اساس میزان خدمات‌دهی و فروش کسب درامد می‌کنند و این موضوع به جذب و نگهداری مشتریان بستگی داشته و درواقع رضایت محور است. شرکت‌های بیمه گری که نتوانند به مشتریان بر اساس نیازهای روز آن‌ها و تغییر شرایط آن‌ها خدمات ارائه کنند از دور رقابت خارج خواهند شد. بر همین اساس بیمه رازی در ماه‌های اخیر سرویس خدمات شبانه‌روزی را راه‌اندازی کرده و در هرزمانی از شبانه‌روز به ارائه خدمات مشتری در حوزه فروش خدمات و خسارت اقدام کرده است. برای این اتفاق مجوزهایی به نمایندگان شرکت برای فروش محصولات ارائه‌شده است.

شفافیت بر اساس قوانین حاکمیت شرکتی
شرکت‌های بورسی بر اساس قانون حاکمیت شرکتی بایستی به سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان خود به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی کرده و از همه تغییرات شرکت مطلع کنند و بر این اساس بیمه رازی یکی از دسترس ترین شرکت‌ها برای رسانه‌هاست.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: