کد خبر: ۱۹۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - 06 September 2021
شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۵ شهریورماه) یک هزار و ۳۱۲ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی به روند صعودی خود بازگشت.

بانکداری ایرانی- شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۵ شهریورماه) یک هزار و ۳۱۲ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی به روند صعودی خود بازگشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۵۹۱ واحد افزایش به ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۶۳۴ واحد رشد به ۲۹۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول یک هزار و ۴۰۵ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۲۶۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۴۹۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۳۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۰۳ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۲۸۲ واحد، توسعه معدنی و و صنعتی صبانور (کنور) با ۲۷۷ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۲۴۰ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۳۰ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۲۱۴ واحد و آلومینیوم ایران (فایرا) با ۲۱۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۵۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدری (وغدیر) با ۳۲۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۹۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۸۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۲۸۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۵۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۴۴ واحد و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۲۱۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، صنعتی زر ماکارون (غزر)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) و توسعه و عمران امید (ثامید) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۶۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۷۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار پنج میلیارد و ۱۶۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۱۳ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی مارون (مارون)، بهمن دیرل (خدیزل)، توکاریل (توریل)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه سامان (بساما)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و توزیع داروپخش (دتوزیع) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین ‌سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: