کد خبر: ۱۹۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - 31 August 2021
بانک ایران زمین در سه ماهه منتهی به خردد 1400 حدود 67 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به رقم 51 هزار میلیارد ریال پایان سال 1399 رشدی 31 درصد را تجربه کرده است.

یکی از راه های شناخت وضعیت بنگاه های اقتصادی شناخت وضعیت سرانه تولید و هزینه آن است.


به گزارش بانکداری ایرانی،  سرانه تسهیلات و درآمد زایی بانک ایران زمین در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بهبود 30 درصدی را تجربه کرده است.


بر اساس این گزارش، بانک ایران زمین در سه ماهه منتهی به خردد 1400 حدود 67 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به رقم 51 هزار میلیارد ریال پایان سال 1399 رشدی 31 درصد را تجربه کرده است.


بانک ایران زمین طبق آمارهای غیررسمی حدود 2027 نفر کارمند دارد . حال با توجه به رقم 51 هزار میلیارد تسهیلات پرداختی در سال 99 داشته که در پی آن یک هزار و 227 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.


بر این اساس، سرانه تسهیلات هر نفر در سال 99 معادل 25 میلیارد ریال بود یعنی هر نفر در بانک ایران زمین حدود 25 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است حال درامد سرانه هر کارمند بانک نیز حدود 500 میلیون ریال بود.


در سال 1400 اما وضع بهبود پیدا کرد. با پرداخت 67 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرانه هر کارمند بانک ایران زمین حدود 33 میلیارد ریال رشد کرد . سرانه درآمد نیز در این سه ماهه ابتدای سال به 600 میلیون ریال رسید
اما مساله این است که چرا این سرانه برای بانک ایران زمین مهم است؟ برای اینکه بالاترین هزینه هر بنگاه اقتصادی هزینه حقوق و دستمزد است و اگر این هماهنگی بین درآمد و هزینه دستمزد نباشد قطعا آن بانک وضعیت بدی دارد اما در بانک ایران زمین در سه ماهه ابتدای سال شاهد این هستیم که این روند بهبود معناداری داشته است.


اگر این روند رو به پایین بود قطعا گویای افزایش هزینه بانک بود اما با افزایش سرانه نشان کاهش هزینه و روزنه های امید برای بهبود شرایط بانک است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: