کد خبر: ۱۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - 29 August 2021
موسسه ملل در سه سال اخیر با شرایط خاصی مواجه بوده است و سال گذشته به دلیل برخی از ملاحظات مالی تلاش کرده است تا وضعیت مالی انقباضی را در پیش گرفته و تسهیلات کمتری اعطا کند که در پی ان درآمد کمتری نیز حاصل شد.

موسسه ملل در سه سال اخیر با شرایط خاصی مواجه بوده است و سال گذشته به دلیل برخی از ملاحظات مالی تلاش کرده است تا وضعیت مالی انقباضی را در پیش گرفته و تسهیلات کمتری اعطا کند که در پی ان درآمد کمتری نیز حاصل شد. اما در سال جاری نشان داده است که به وضعیت متعادل قبل برگشته و تسهیلات قابل توجهی را اعطا کرده و توانسته درآمد خوبی را کسب کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  موسسه ملل در مرداد 1400 بالغ بر 232 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده که در پی ان 21 هزار 327 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.
این در حالی است که در سال 99 تنها 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده بود که در مجموع 18 هزار میلیارد ریال درآمد داشته است.

وضعیت تسهیلات و درآمدزایی موسسه ملل در سه سال گذشته

یکی از تسهیلاتی که بانکها زیاد به ان توجه داشته و یکی از مهمترین محل پرداخت تسهیلات است مشارکت عمومی است.
در حقیقت بانک‌ها در جهت گسترش فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های خدماتی و پیمانکاری، قسمتی از سرمایه در گردش واحدهای مذکور را در قالب قرارداد مشارکت مدنی تأمین می‌کنند.
طبق تعریف مشارکت مدنی عبارت است از درهم آمیختن سهم الشرکه نقدی و غیر نقدی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی متعدد به نحو مشاع به‌منظور انتفاع و طبق قرارداد.


متقاضیان می‌توانند با استفاده از عقد مشارکت مدنی از تسهیلات بانکی با موضوع تولید و فروش محصول، واردات ماشین‌آلات، مواد اولیه و ابزار کار، واردات کالا به‌قصد فروش، صادرات کالا، بازرگانی داخلی احداث مسکن و بخش خدمات استفاده کند.


مدت قرارداد مشارکت مدنی و حداکثر دوران مشارکت بانک و سود تسهیلات بر اساس آخرین ضوابط و مقررات اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا است.
وضعیت مشارکت مدنی موسسه ملل در ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. که در جدول مشخص است.

 

وضعیت تسهیلات و درآمدزایی موسسه ملل در سه سال گذشته

اعداد به میلیون ریال است 

وضعیت تسهیلات و درآمدزایی موسسه ملل در سه سال گذشته

 

 

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: