کد خبر: ۱۹۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 12 June 2021
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه آخرین سری از واردات خودروهای خارجی به خوزستان در تیرماه ۹۶ انجام شد، گفت: با واردات خودروهای مدل ۲۰۲۱، قیمت تمامی خودروهای با مدل ۲۰۱۸ به پایین در بازار با افت بسیار سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

بانکداری ایرانی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه آخرین سری از واردات خودروهای خارجی به خوزستان در تیرماه ۹۶ انجام شد، گفت: با واردات خودروهای مدل ۲۰۲۱، قیمت تمامی خودروهای با مدل ۲۰۱۸ به پایین در بازار با افت بسیار سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

عبدالرضا عساکره در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص واردات خودروهای خارجی به خوزستان، اظهار کرد: آخرین سری از واردات خودروهای خارجی به خوزستان در تیرماه ۹۶ انجام شد که خودروهای مدل ۲۰۱۸ را شامل می‌شد.

وی در خصوص واردات جدید خودرو، افزود: در این رابطه، موضوعی با ما اعلام نشده است؛ اگر واردات خودروهای خارجی دوباره از سر گرفته شود، بسیار عالی خواهد بود و باعث اشتغال‌زایی بالا و کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار استان خوزستان می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز تصریح کرد: با واردات خودروهای مدل ۲۰۲۱، قیمت تمامی خودروهای با مدل ۲۰۱۸ به پایین در بازار با افت بسیار سنگینی روبه‌رو خواهند شد؛ به عنوان مثال خودرو سانتافه ۲۰۱۸ نیمه فول با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر که از ۷۰۰ تا ۷۲۰ میلیون تومان قیمت دارد، حداقل به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان کاهش خواهد یافت.

عساکره تصریح کرد: ملاک قیمت خودروهای خارجی در بازار، خودروهای با مدل ۲۰۱۸ است که با وارد شدن خودروهای ۲۰۲۱، طبعا مبنای قیمت‌گذاری تغییر خواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر خودروی سانتافه با مدل ۲۰۲۱ وارد شود، حدودا ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت اما با ظاهری جدید و با آخرین مدل خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز گفت: با واردات خودروهای خارجی، اشتغال‌زایی بسزایی در خوزستان ایجاد می‌شود؛ بسیاری از اماکن مرتبط با معاملات خودرو شروع به کار مجدد می‌کنند و حتی افرادی که در معاملات خودرو دخالتی ندارند، به دنبال واردن کردن خودرو به خوزستان خواهند رفت.

عساکره با اشاره به شرایط خودروهای خارجی مدل ۲۰۱۸ موجود بیان کرد: اگر چه تعدادی خودروی صفر کیلومتر با مدل ۲۰۱۸ در بازار وجود دارد اما مابقی کارکرده هستند.

وی با اشاره به وضعیت معاملات خودروهای خارجی در خوزستان نیز گفت: معاملات این خودروها در بازار کم رونق است اما کاهش قیمت در این بازار، اتفاق نیفتاده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: