کد خبر: ۱۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 07 June 2021
امروزه حفظ منافع عمومی، رعایت حقوق سهام‌داران، ارتقای شفافیت اطلاعات از مهم‌ترین آرمان‌هایی است که بیش از گذشته، توسط مراجع مختلف نظارتی و اجرایی مورد توجه قرارگرفته است.

بیمه تجارت نو پیشرو در شفافیت مالی / انتشار اولین گزارش کنترل داخلی1 امروزه حفظ منافع عمومی، رعایت حقوق سهام‌داران، ارتقای شفافیت اطلاعات از مهم‌ترین آرمان‌هایی است که بیش از گذشته، توسط مراجع مختلف نظارتی و اجرایی مورد توجه قرارگرفته است. تحقق این آرمان‌ها مستلزم وجود ضوابط استوار و سازوکارهای اجرایی مناسب است که مهم‌ترین آن حاکمیت شرکتی است.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛   در اهمیت و جایگاه حاکمیت شرکتی برای موفقیت شرکت‌ها تردیدی نیست چرا که این موضوع با توجه به رخدادهای سال‌های اخیر و بحران‌های مالی شرکت‌ها اهمیتی بیش از پیش یافته است و حاکمیت شرکتی بیش از هر چیز، حیات شرکت را در درازمدت هدف قرار داده است و سعی دارد تا از منافع سهام‌داران در مقابل مدیران شرکت‌ها، پشتیبانی و از انتقال ناخواسته ثروت میان گروه‌های مختلف و تضییع حقوق عموم و سهام‌داران جزء جلوگیری کند.

شرکت های بورسی باید بر اساس قوانین حاکمیت شرکتی همه ساله اطلاعات خود را در حوزه کنترل داخلی برای دوره های مالی مختلف منتشر کنند و همچنین باید هر سال کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی تعیین کنند. شرکت های بیمه هم از جمله شرکت هایی هستند که باید بررسی داخلی را بر حسب قوانین حاکمیت شرکتی مصوبه ماده واحده ای در مجلس در آذر 1384 انجام دهند.

براساس این گزارش ، کنترل داخلی عبارتند از کلیه روش ها و رویه هایی که توسط مدیریت وضع می شوند. بدین منظور که تا آنجا که ممکن است اطمینان حاصل گردد که دارایی ها حفاظت می شوند، بدهی ها به موقع پرداخت می شوند و ثبت حساب ها صحیح و قابل اعتماد است. 

تقریبا اغلب شرکتی های بیمه کمیته حسابرسی داخلی خود را منتشر کرده اند، اما این شرکت ها موظف هستند که سالی یک بار کنترل داخلی را نیز انجام دهند.

با توجه به اهمیت بالای بعد شفافیت اطلاعاتی در پیاده سازی موفق حاکمیت شرکتی،  بیمه تجارت نو که با سرمایه ثبت شده 300 میلیارد تومانی در فرابورس ایران در حال فعالیت است . با ارائه گزارش های دقیق و به موقع بیشترین شفافیت در بازار سرمایه داشته و انتشار گزارش اخیر کنترل داخلی و تعیین کمیته حسابرسی در سامانه کدال از اقدامات این شرکت در اجرای قوانین و دستور العمل های سازمان بورس و شفافیت هرچه بیشتر در این شرکت است .

رشد 2590 درصد حق بیمه تولیدی و 878 درصدی سود خالص " بنو " در دوره چهار ساله نشان از عملکرد هوشمندانه و برنامه ریزی شده این شرکت بورسی در بدو تاسیس تاکنون است و بی شک می توان شرکت بیمه  تجارت نو را یکی از شرکت های موفق در صنعت بیمه دانست که علاوه بر برخورداری از پتانسیل بسیار بالا برای توسعه و تدوام سودآوری، برنامه ریزی مدیران شرکت همواره به گونه ای بوده است که روند توسعه و سودآوری در سال های آینده نیز همچنان ادامه یابد.

این گزارش می افزاید: درحال‌حاضر قیمت هر سهم «بنو» حدود 26 هزار 664 ریال معامله می‌شود که امید است به‌زودی با اقبال سهامداران به قیمت‌های واقعی خود  دست یابد.

 

بیمه تجارت نو پیشرو در شفافیت مالی / انتشار اولین گزارش کنترل داخلی1

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: