کد خبر: ۱۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - 26 May 2021
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت :
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه ورود مردم به بورس به سود بانکها است، گفت: دولت با استفاده از فرصت فروش دارایی ها زمینه تقویت بازار را فراهم می کند .

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه ورود مردم به بورس به سود بانکها است، گفت: دولت با استفاده از فرصت فروش دارایی ها زمینه تقویت بازار را فراهم می کند .

مهدی کریمی تفرشی با اشاره به تامین مالی شرکت های تولیدی از طریق بازار سهام به ایرنا گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و رکود برخی از صنایع، تامین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است. مشکلات تحریم و اثر آن در بخش تولید، تجارت و مشکلات ارزی باعث شده نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی بیش از گذشته شود. در همین راستا هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی منجر شود.

وی افزود: لازمه حضور شرکت‌ها در بورس وجود شفافیت در فعالیت‌های آنها است و از این طریق می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز را تامین کنند. بورس اکنون رقیب جدی سیستم بانکی محسوب می‌شود و در صورت عدم استفاده از این بستر متضرر خواهیم شد. ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است. زیرا شرکت‌ها نقدینگی را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.

تفرشی ادامه داد: شرکت‌ها می‌توانند درصورتی‌ که تمایل به عرضه سهام در بورس نداشتند پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت از مشاور و متخصص استفاده کنند بنابراین باید از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس دارند حمایت مالی، معنوی و مشاوره‌ای شود. اکنون بازار سرمایه به عنوان یک ابزار برتر برای تامین مالی دولت جهت فروش دارایی‌ها مطرح است. در صورتی که دولت بتواند از این فرصت برای افزایش بهره‌وری و تامین مالی شرکت‌ها استفاده کند، آنگاه روند بازار سرمایه بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: