کد خبر: ۱۹۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - 24 March 2021
تاکسی‌داران از اقشار آسیب‌پذیر دوران کرونا هستند و دچار مشکلات اقتصادی و جسمانی زیادی شده‌اند، جسمانی از آن جهت که به دلیل تعامل با مردم امکان ابتلا به کرونا را داشتند و از نظر اقتصادی، استفاده از وسائل نقلیه عمومی کاهش یافته بود، از سوی دیگر آنها ملزم به سوار کردن سه مسافر شدند.

بانکداری ایرانی- تاکسی‌داران از اقشار آسیب‌پذیر دوران کرونا هستند و دچار مشکلات اقتصادی و جسمانی زیادی شده‌اند، جسمانی از آن جهت که به دلیل تعامل با مردم امکان ابتلا به کرونا را داشتند و از نظر اقتصادی، استفاده از وسائل نقلیه عمومی کاهش یافته بود، از سوی دیگر آنها ملزم به سوار کردن سه مسافر شدند.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور روز چهارشنبه در تشریح اقداماتی که در شرایط کرونایی برای تاکسی‌داران انجام شده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا کارکردن در حوزه های کاری مختلف از جمله در بخش تاکسیرانی با شرایط جدیدی مواجه شد.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی از گروه‌های آسیب پذیر از کرونا رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی هستند و در این خصوص به منظور رعایت اصول بهداشتی در این حوزه پروتکل های مورد نیاز با همکاری وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ شد.

ضامنی ادامه داد: بر اساس پروتکل های اعلام شده تعداد مسافران تاکسی از چهار نفر به سه نفر کاهش یافت، رانندگان موظف شدند به صورت مستمر از ماسک استفاده و خودروی خود را ضدعفونی کنند ، همچنین مسافران نیز باید از ماسک استفاده کنند و در این بخش درخواست داریم شهروندان همکاری بیشتری را داشته باشند و براساس مصوبات مربوطه افراد خاطی در این بخش نیز مشمول جریمه خواهند شد.

اعطای تسهیلات ۶ میلیون تومانی

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی گفت: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آن‌ها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ ۶ میلیون تومان به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و دارای بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی یا فاقد بیمه هستند، پرداخت شد.

ضامنی اضافه کرد: فهرست ۶۴۸ هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار گرفت که در مجموع از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۶ راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و ۱۲۲ هزار و ۸۸۲ راننده وام خود را دریافت کردند که از این تعداد نیز ۱۰۴ هزار و ۲۵۰ تاکسیران موفق به دریافت وام شدند، همچنین طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر در مرحله دریافت وام هستند.

تسهیلات ۲ میلیون تومانی

مدیرعامل تاکسیرانی گفت: با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود در این زمینه ۱۵هزار و ۱۲۵ نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کردند.

ضامنی افزود: در این نوع وام متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و این وام توسط مسئولان شهرها به افراد آسیب دیده یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که در شهرها متفاوت است، پرداخت شد.

فوت ۱۵۲ راننده تاکسی به دلیل کرونا

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: تاکنون یک هزار و ۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کردند.

ضامنی تصریح کرد: با اعمال محدودیت تردد در دوران کرونا، یکی از گروه های شغلی که از این موضوع معاف شدند خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی هستند و با هماهنگی که با پلیس راهور به عمل آمده است فهرست ناوگان فعال در این بخش به عنوان فهرست مجاز در اختیار پلیس قرار گرفته و این ناوگان مشمول جریمه نمی شوند، لذا با برنامه ریزی های انجام شده در سازمان های تاکسیرانی شهروندان می توانند برای سفرهای ضروری خود از این ناوگان استفاده کنند.

لیلا فریادرس
منبع: ایرنا
برچسب ها: تاکسی داران ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: