کد خبر: ۱۹۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 07 February 2021
مهم‌ترین عامل کاهش قیمت سکه در روز‌های گذشته کاهش شدید قیمت اونس طلا بود که در روز جمعه توانست بخشی از قیمت‌های از دست رفته خود را جبران کند و به بالای 1800 دلار بازگردد.

بهای طلا و سکه با شروع هفته روند افزایشی خود را آغاز کرد و توانست برخی از قیمت‌های از دست رفته خود را جبران کند. مهم‌ترین عامل کاهش قیمت سکه در روز‌های گذشته کاهش شدید قیمت اونس طلا بود که در روز جمعه توانست بخشی از قیمت‌های از دست رفته خود را جبران کند و به بالای 1800 دلار بازگردد.

همچنین رشد جزئی دلار تهران نیز عامل افزایشی دیگر قیمت سکه و طلا بود و باعث شد تا هر قطعه سکه روز شنبه به 10 میلیون و 800 تومان برسد که افزایش 4/ 1درصدی در روز را نشان می‌دهد. با توجه به بسته بودن بازار جهانی به دلیل تعطیلات آخر هفته در دو روز آینده حرکت سکه و طلا تا حد زیادی به دلار وابسته بوده و اگر قیمت دلار صعود بیشتری یابد سکه و طلا نیز افزایش را تجربه خواهند کرد.

تلاش برای صعود


تلاش اونس طلا در هفته گذشته برای یافتن نیروی صعودی نتیجه‌بخش نبود هرچند در آخرین روز معاملاتی اندکی رشد داشت. اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار با 1/ 1 درصد افزایش، در ۱۸۱5 دلار بسته شد اما برای کل هفته حدود 8/ 1 درصد کاهش داشت که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به هشتم ژانویه بود.

این تغییر قیمت در طلا در شرایطی روی داد که سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای سازمان‌یافته از طریق شبکه اجتماعی، نتوانستند فشار خرید قابل توجهی در بازار نقره ایجاد کنند.

قیمت نقره پایین ۲۷ دلار در هر اونس ایستاد. قیمت‌ها پس از اینکه روز دوشنبه به بالاترین حد در هشت سال اخیر صعود کردند، افت چشمگیری داشتند. به گفته برخی از تحلیلگران، ناکامی در ایجاد فشار خرید در بازار نقره، ممکن است روی قیمت طلا تاثیر بگذارد زیرا سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای موقتا از بازار فلزات ارزشمند کنار می‌کشند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: