کد خبر: ۱۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۹ - 10 January 2021
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: هم اکنون از جمعیت ۲۰ میلیون نفری روستاییان کشور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه روستایی، کشاورزی و عشایری قرار دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: هم اکنون از جمعیت ۲۰ میلیون نفری روستاییان کشور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه روستایی، کشاورزی و عشایری قرار دارند.

علی شیرکانی عصر شنبه در آیین امضای تفاهمنامه بیمه روستاییان قشم بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هدف این صندوق هستند.

وی ادامه داد: بازه سنی بیمه شدگان ١٨ تا ۵٠ سال است و افراد بالاتر از این سن به دلیل بسته شدن پنجره حماتی نمی‌توانند از خدمات بیمه ای بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور دولت را کارفرمای این صندوق دانست و تصریح کرد: دو سوم حق بیمه را دولت بر عهده دارد و طبق محاسبات انجام شده متوسط دریافتی اعضای این صندوق ۱۸ برابر متوسط میزان پرداختی آن‌هاست.

وی افزود: دولت یارانه پنهانی به مبلغ یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به هر فرد بیمه شده پرداخت می‌کند و سه خدمت اصلی بیمه‌ای شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شیرکانی تصریح کرد: امسال دولت همسان سازی میزان دریافتی مستمری را اجرا کرد و بر این اساس مستمری‌بگیران مبلغ یکسانی دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۲۴۰ نوع فعالیت مختلف در زیر مجموعه کشاورزی این صندوق تعریف شده است که همه مشاغل صیادی را شامل می‌شود.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: بر اساس نظر کارشناسان، توسعه و بیمه برای ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها همراه هم هستند و اگر بخواهیم میزان توسعه در سکونتگاهی را بسنجیم باید ضریب نفوذ بیمه را بررسی کنیم.

روستاییان قشم از بیمه بهرمند می‌شوند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین گفت: با امضای تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد با صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، خدمات این صندوق در اختیار روستانشینان جزیره قشم قرار می‌گیرد.

حمیدرضا مومنی افزود: هم اکنون ۲۰۰ نفر از فعالان صنایع دستی قشم زیر پوشش این بیمه قرار دارند و امیدواریم همه روستانشینان قشم از مزایای بیمه روستایی و عشایر بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: تاکنون سه جلسه هماهنگی و مذاکره در این خصوص با صندوق بیمه روستاییان کشور منعقد شده است و امروز شاهد به امضا رسیدن این تفاهمنامه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این تفاهم نامه با هدف ایجاد زمینه توسعه همکاری مشترک برای تعمیم، توسعه، گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ساکن جزیره قشم به امضا رسید.

وی اظهار کرد: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، تشویق و هدایت ساکنان جزیره قشم برای عضویت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد قشم است.

مومنی افزود: تایید عضویت و معرفی ساکنان جزیره قشم دارای شرایط جهت عضویت در این صندوق و همچنین همکاری برای برگزاری همایش‌های توجیهی برای مردم جزیره قشم از سایر تعهدات این سازمان به شمار می‌رود.

تفاهمنامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور طی آیینی با حضور مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران امضا شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: