کد خبر: ۱۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 29 December 2020

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: الکترونیکی کردن اسناد تجاری همچون سفته و برات باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش شفافیت می‌شود.

بهروز محبی نجم آبادی درباره هوشمندسازی و الکترونیکی کردن اسناد تجاری در کشور، اظهار کرد: هوشمندسازی اسناد، رویکردی است که امروز دنیا در حال رفتن به سمت آن است. زیرا برای آنکه دست واسطه‌ها همچنین خطا و نفوذ انسانی را کم کنیم چاره‌ای به جز هوشمندسازی خدمات دولتی و حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات کشوری نیست.

وی ادامه داد: یکی از بحث های الکترونیکی کردن خدمات دولتی رجیستر کردن تلفن های همراه است. این اتفاق باعث شد گوشی های تلفن همراه دیگر به کشور قاچاق نشوند اگر بحث الکترونیکی کردن خدمات در تلفن همراه صورت نمی‌گرفت ما باید یک عامل انسانی را دخیل آن می‌کردیم و یک عامل دیگر انسانی را باید به عنوان بازرس بر روی آن عامل قرار می‌دادیم اما با ریجستری کردن خدمات تلفن همراه همه هزینه‌ها کاهش پیدا کرد و خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شد. 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در الکترونیکی کردن خدمات اگر مبنای آن مشخص شود می تواند شفافیت به همراه داشته باشد یعنی اگر خدمات بانکی به صورت الکترونیکی ارائه شود هم در وقت صرفه جویی خواهد شد و هم باعث می شود تا فسادی مالی اتفاق نیفتاد.
 
محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: سازمانی در وزارت اقتصاد تشکیل شده است که این مرکز مبارزه با پولشویی را برعهده دارد و به پول‌هایی که منابع مشخصی ندارند ورود می کند که تاکنون 3 هزار پرونده در این سازمان وجود دارد. چگونه این پرونده ها تشکیل شده اند؟ به دلیل اشراف اطلاعاتی که از طریق الکترونیکی شدن اقدامات بانکی اتفاق افتاده است.  

وی تاکید کرد: از این رو الکترونیکی کردن و هوشمند سازی اسناد، یک راهبردی است که فقط این اتفاق می تواند مشکلات کشور را کم کند که این اتفاق در مجلس جزء یکی از راهبردهای اساسی است

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: