کد خبر: ۱۸۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 02 December 2020
سال 99 ، سال طلایی برای بیمه ملت است. در این سال سود عملیاتی قابل توجهی محقق شده که بی نظیر است. همچنین ارزش افزوده املاک با تغییر کاربری مناسب رشد قابل ملاحظه ای داشته و شرکت توانسته امسال مطالبات خود را با بازی دوسر برد وصول کند.

سال 99 ، سال طلایی برای بیمه ملت است. در این سال سود عملیاتی قابل توجهی محقق شده که بی نظیر است. همچنین ارزش افزوده املاک با تغییر کاربری مناسب رشد قابل ملاحظه ای داشته و شرکت توانسته امسال مطالبات خود را با بازی دوسر برد وصول کند. علاوه بر این بیمه ملت اولین شرکتی است که توانسته مجوز انتشار اوراق بیمه اتکایی را که در بودجه سال 99 قیده شده بود را کسب کند.


به گزارش بانکداری ایرانی ،  اسماعیل دلفراز، مدیر عامل بیمه ملت با بیان مطالب فوق تشریح کرد: نیمه اول امسال فرصت طلایی برای تمامی شرکت‌ها سرمایه گذاری بود بر همین اساس در شش ماهه نخست امسال شرکت بیمه ملت حدود 400 میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری در بازار سرمایه و محل دیگر سود کسب کرده است.در صورت های مالی شرکت این سودآوری قید شده است اما با توجه به اینکه پیش بینی تحلیل گران شرکت این بود که بازار سرمایه در شش ماهه دوم مانند نیمه نخست امسال بازدهی مناسبی نخواهد داشت بر همین اساس در حوزه های دیگری سرمایه گذاری کرده و سبد متنوعی را تشکیل دادیم.


مدیرعامل بیمه ملت در خصوص مدیریت ریسک گفت: مدیریت ریسک از ابتدای سال مد نظر شرکت بود و این پورتفوی 25 درصدی در بیمه درمان و 15 درصدی در بیمه شخص ثالث نشان از کنترل مدیریت ریسک شرکت بیمه ملت است این مدیریت ریسک سود بالای ابتدای سال را مجدد در نیمه دوم سال تکرار خواهد و این بار از محل عملیات بیمه گری محقق خواهد شد.


وی افزود: در حوزه انرژی ورود جدی داشتیم و توانستیم آمارهای قابل توجهی را بسازیم. در بیمه عمر، بیمه کشتی و آتش سوزی نیز تمرکز جدی داشتیم. رشد قابل توجهی در تولید حق بیمه همه این بخش ها داشتیم و احتمالا درآمد قابل توجهی را در شش ماهه دوم محقق خواهیم کرد.


مدیرعامل شرکت بیمه ملت در خصوص وصول مطالبات شرکت اظهار کرد: دغدغه اصلی مدیران ارشد بیمه ملت مطالبات شرکت است. در ابتدای سال حدود 1100 میلیارد تومان مطالبات شرکت بود که ایجاب می کرد که شرکت با تمرکز بیشتری بر مطالبات متمرکز شود و خوشبختانه مطالبات شرکت با تعامل حداکثری وضعیت را بهبود بخشیده است در واقع هم مطالبات وصول شد و هم تمدید مطالبات رخ داد یعنی یک بازی دوسر برد انجام دادیم.از 1100 میلیارد مطالبات تقریبا 570 میلیارد مربوط به مطالبات سنواتی بود و بقیه مطالبات جاری بود که 50 درصد از آنها که عدد بزرگی بوده و مربوط به بیمه گذاران خاص نیز بود را وصول کردیم البته در شرایط کرونایی نمی‌شود به بیمه گذاران فشار وارد کرد و باید تعامل کرد.


دلفراز در خصوص املاک شرکت گفت: سرمایه گذاری در بخش املاک و به روزرسانی مساله املاک بیمه ملت انجام داده تا بتواند در حوزه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اقدامات مناسبی انجام داده باشد. علاوه بر این، اتفاقات زیادی در بیمه ملت رخ داده است. به عنوان مثال ملک شهید رجایی بود که تغییر کاربری دادیم و از صنعتی به تجاری تبدیل شد که ارزش افزوده خوبی داشته و در تجدید ارزیابی دارایی برای افزایش سرمایه هم تاثیر خوبی خواهد داشت. ملکی هم در استان البرز به واسطه رای دادگستری استان، از شر معارضین خلاص شدیم البته شایان ذکر است که این پرونده از قبل باز شده بود و زمان زیادی برای آن صرف شده است. علاوه براین ملکی در گذشته در تقاطع ستاری همت برای بیمه ملت بود که در مزایده ای شرکت کرده بود ولی با مشکلاتی مواجه شده بود که این ملک به بیمه ملت تحویل نشد در قبال آن زمینی در کوهک دریافت شد که زمین ارزنده ای است. همچنین زمینی به مساحت 30 هزار متر در کیش داریم که مربوط به سالهای قبل است. کاربری قبلی این ملک تجاری ، رفاهی و اداری بود و در حال تغییر کاربری آن به هتل آپارتمان هستیم چون وضعیت الان به لحاظ تجاری خیلی به صرفه نیست این تغییر کاربری ارزش افزوده زیادی برای شرکت در پی خواهد داشت.


دلفراز گفت: در بحث مالیات شرکت تلاش دارد تا مشکلات سالهای قبل را حل کند و متاسفانه رقم معوقه مالیات در صورتهای مالی شرکت رقم بالایی است که در حال پیگیری برای حل آن هستیم علاوه بر این در صورت مالی شش ماهه ذخایر ببیش از دوبرابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است چون ذخایر یکی از برگ برنده های شرکت های بیمه هستند لذا سعی می کنیم که ذخایر بر اساس قوانین بیمه مرکزی و سازمان حسابرسی اعمال شده و تا کنون بر اساس قوانین پیش رفتیم .


اسماعیل دلفراز، مدیر عامل بیمه ملت در خصوص انتشار اوراق بیمه اتکایی توسط بیمه ملت گفت: اوراق بیمه تکایی در بودجه مصوب شده و صنعت بیمه می تواند 1000 میلیارد تومان منتشر کند که بیمه ملت با کمک تامین سرمایه امین وارد این حوزه شده است و مجوزها را از بورس و کمیته فقهی و بیمه مرکزی گرفته است و به زودی منتشر می شود و به دلیل اینکه که این اوراق برای نخستین بار به بازار وارد می شود مساله مهم سود تضمینی است که ازاین اوراق 18 درصد تضمین سود صورت گرفته است. و کف و سقفی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: