«حتی با از بین رفتن ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، میکوشیم خدمات بیمهای را تا آنجا که ممکن است به صورت آنلاین ارائه دهیم و از مراجعه حضوری جلوگیری کرده و سرعت را افزایش دهیم». این بخشی از سخنان مدیر بیمههای خودروی بیمه ملت است. مصطفی ملکی از برنامهها و عملکرد بیمههای خودرو در بیمه ملت میگوید:
به گزارش بانکداری ایرانی ؛ مصطفی ملکی با اشاره به عملکرد و برنامههای مدیریت بیمههای اتومبیل بیمه ملت گفت: روند مثبت برنامههایی که از سال گذشته شروع کردیم و آمار صدور و خسارت در رشتههای ثالث و بدنه، نمایانگر آن است که در مسیر صحیح گام بر میداریم.
مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ملت، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صدور بیمههای بدنه به لحاظ مبلغی نسبت به سال گذشته رشد دو برابری را تجربه کردیم و به لحاظ تعداد صدور نزدیک به 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم و این مهم، عملکرد مطلوب شبکه فروش بیمه ملت را مینمایاند.
وی همچنین به آمار بسیار خوب در بیمههای شخص ثالث اشاره کرد و افزود: با توجه به عدم صدور بیمهنامه برای خودروهای صفر شرکتی، آمار مثبت صدور در رشته بیمه شخص ثالث نشاندهنده حضور بیمه ملت در مسیر درست؛ برقراری اعتماد و اطمینان متقابل بین شرکت، نمایندگان و مشتریان است.
پرداخت خسارت و رضایتمندی بیمهگزاران
ملکی تغییر را فرایندی زمانبر دانست و اضافه کرد: با توجه به حضور در بین شرکتهای دارای توانگری مالی سطح یک، بیمه ملت جزو شرکتهایی است که میتواند ادعا کند به لحاظ پرداخت خسارت با کمترین مشکلات روبهروست.
وی به پرداخت خسارتهای جانی در حدود 100 میلیاردتومان طی بهمن و اسفند سال گذشته اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که تا پایان سال، همه پروندههایی که مدارکشان تکمیل است را تسویه کنیم چرا که وظیفه داریم با مردم همکاری لازم را داشته باشیم.
مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ملت، اهمیت تسهیل فرایندها به ویژه در پرداخت خسارت را مدنظر قرار داد و افزود: در تلاشیم سرعت پرداخت خسارت افزایش داده و تا جایی که میتوانیم این فاصله زمانی را کاهش دهیم و آمار رضایتسنجی مراجعان و زیاندیدگان نشانگر این است که تا حد زیادی هم موفق عمل کردهایم.
وی به شرایط بسیار نابسامان بازار در بحث لوازم و قطعات یدکی خودرو اشاره کرد و گفت: گاهی بین اختلاف قیمت نمایندگی مجاز و بازار آزاد اختلاف 5 یا 6 برابری وجود دارد و این موضوع ارزیابی خسارت و رضایتمندی مشتریان را تحت تاثیر قرار میدهد و این امر، تعامل لازم با مشتری را میطلبد.
مصطفی ملکی در همین خصوص ادامه داد: کسانی که برای دریافت خسارتهایشان مراجعه میکنند به این مبالغ نیاز دارند به ویژه در پروندههای خسارت بدنی همدلی و همراهی خاص شرکتهای بیمه با بیمهگزاران و زیاندیدگان از اهمیت ویژهای برخوردار است چرا که معمولا خانوادهها دچار زیان یا صدمات جانی شده یا یکی از افراد خانواده را از دست دادهاند.
اهمیت ارائه خدمات به صورت آنلاین
مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ملت، با تاکید بر یکی از مهمترین فعالیتهایی که با کمک مدیریت فناوری و اطلاعات در سال جاری به انجام رسیده است؛ بیان کرد: مدت زمانی که بیمهگزاران باید انتظار میکشیدند تا ارزیاب یا کارشناس برای بازدید خودروی آنان حضور یابد با بارگذاری و استفاده از اپلیکیشن بازدید اولیه خودرو کاهش یافته و سرعت صدور در این رشته بیمهای در بیمه ملت مثالزدنی است.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در دنیای آینده، بسیار متفاوت است از آنچه امروز میبینیم؛ اظهار کرد: در تلاشیم تا همه فرایندهای صدور و حتی خسارت را نیز به این اپلیکیشن اضافه کنیم.
ملکی در همین خصوص ادامه داد: حتی با از بین رفتن ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، میکوشیم خدمات بیمهای را تا آنجا که ممکن است به صورت آنلاین ارائه دهیم و از مراجعه حضوری جلوگیری کرده و سرعت را افزایش دهیم تا بتوانیم با سایر شرکتهایی که در این حوزه فعالیت میکنند؛ رقابت کنیم.
مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ملت، با اشاره به برنامههای بیمه ملت در سطح عالی اظهار کرد: راهاندازی و تقویت شعب و تقویض اختیار به آنان، سرعت و دقت فرایند فعالیتها را افزایش داده و موجبات رشد شرکت را فراهم آورده است.
وی طراحی پوششهای جدید بیمهای را در دستور کار این مدیریت ذکر کرد و افزود: در مرحله طراحی سیستمی هستیم و به زودی از برنامهها و پوششهای جدیدی در رشته بیمههای خودرو رونمایی خواهیم کرد.