کد خبر: ۱۷۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 27 June 2020
بیمه ملت در سال 98
بانکداری ایرانی- بیمه ملت در سال ۹۸عملکرد مطلوبی داشت که در رشد قیمت سهام این شرکت بورسی به خوبی نمایان شد بطوری که قیمت سهام این شرکت در سال ۹۸ نزدیک سه برابر رشد قیمت داشت.
 بانکداری ایرانی- بیمه ملت در سال ۹۸عملکرد مطلوبی داشت که در رشد قیمت سهام این شرکت بورسی به خوبی نمایان شد بطوری که قیمت سهام این شرکت در سال ۹۸ نزدیک سه برابر رشد قیمت داشت.

 به گزارش بانکداری ایرانی  ، بیمه ملت صورت های مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ۹۸ (حسابرسی نشده) را منتشر کرد.

این شرکت بورسی در سال گذشته برای هر سهم ۴۷۶ ریال سود شناسایی کرد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۵۸ درصدی داشته است سود هرسهم  در سال  ۹۷ ، ۳۰۲ ریال   بود .

این شرکت بیمه ای در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان سود خالص ساخت و توانست سود انباشته خود را ۸۳ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش دهد و به بیش از ۹۷ میلیارد تومان برساند .

براساس این گزارش بیمه ملت در سال گذشته یک هزار ۴۲۷ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و در مقابل ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد، حق بیمه تولیدی این شرکت  در سال ۹۸ نسبت ۹۷، رشد ۹۲ درصدی داشته است و خسارت پرداختی در همین مدت ۵۴ درصد افزایش داشته است. 

این بیمه خصوصی در سال گذشته توانست نسبت به سال قبل از آن ذخایر حق بیمه را ۶۶ درصد ، ذخیره خسارت معوق ۹۷ درصد، ذخیره ریسک های منقضی شده ۱۱۴ درصد و سایر ذخایر فنی ۲۲ درصد افزایش دهد.

برهمین اساس ذخیره گیری مناسب در سال گذشته شرایط مطلوبی در سال جاری  برای بیمه ملت ترسیم می کند، اهمیت ذخایر بیمه ای به اندازه ای که حتی از نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه ای که به تعهدات اتی  غیره منتظره و پیش بینی نشده اشاره دارد با اهمیت تر است .



به گزارش بانکداری ایرانی  ، عملکرد مطلوب بیمه ملت در سال گذشته و همچنین  اقبال عمومی به بازار سرمایه در رشد قیمت سهام این شرکت بورسی به خوبی نمایان شد بطوری که قیمت سهام این شرکت در سال ۹۸ نزدیک سه برابر رشد قیمت داشت و از قیمت دو هزار  ۵۹۷ ریال به قیمت هفت هزار ۷۱۳ ریال در انتهای سال رسید و این روند صعودی در سال جاری سرعت بیشتری گرفت بصورتی که در طی سه ماه نخست سال جاری قیمت سهم این شرکت ۳۲۷ درصد رشد قیمت داشت و به رقم ۲۵ هزار ۱۹۰ ریال رسید .

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: