کد خبر: ۱۸۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - 12 September 2020
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عده‌ای که از رانت استفاده می‌کنند از نازل بودن قیمت گندم منتفع هستند.

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد قیمت خرید تضمینی گندم گفت: با توجه به وضعیت افزایش قیمت نهاده‌های تولید، نیازمند تجدیدنظر در قیمت تضمینی تولیدات کشاورزی مخصوصا گندم هستیم. گندم، یک محصول استراتژیک است و بر اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه «امسال کمیسیون کشاورزی مجلس به ماجرای گندم جدی‌تر ورود خواهد کرد» گفت: نظر کمیسیون درباره قیمت اولیه خرید تضمینی گندم دو برابر قیمت پارسال بود، اما اکنون باید قیمت را متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش دهیم. هنوز روی قیمت این محصول بحث وجود دارد. امیدوارم قیمت خرید تضمینی گندم بالاتر از قیمت فعلی تعیین شود.

نماینده مرد ساری در مجلس درباره اینکه چرا هر ساله قاچاق گندم در ایران صورت می‌گیرد؟ گفت: در ماجرای گندم عده‌ای که از رانت استفاده می‌کنند، منتفع هستند چرا که هر سال این ماجرا تکرار می‌شود که نازل بودن قیمت گندم منجر به واردات گندم با قیمت بالایی می‌شود. این اتفاق در شرایط عادی نمی‌افتد.

زارعی در پایان به ورود مجلس به ماجرای قیمت خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: در جلسه علنی قبلی آقای علی خضریان از وزیر جهاد کشاورزی در این مورد سوال کرد و قرار بر این شد که ضرب الاجل دو هفته‌ای برای رسیدگی به این موضوع تعیین شود. امیدواریم این مشکل با کمک مجلس و دولت حل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: